عصر خودرو

بازگشت کره‌ای‌ها به پارس جنوبی؛

جزئیات توافق جدید گازی ایران و GS کره جنوبی

عصر بازار- شرکت GS کره جنوبی پس از غیبتی حدود چهار ساله با امضای دو تفاهم نامه همکاری آماده بازگشت به طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی شد.

جزئیات توافق جدید گازی ایران و GS کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از لغو قرارداد 1.2 میلیارد یورویی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت GS کره جنوبی به منظور اجرای طرح شیرین سازی گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی در سال 1389، این شرکت کره‌ای با امضای دو تفاهم نامه همکاری آماده بازگشت به پارس جنوبی شده است.

    حمیدرضا جلالی مدیر توسعه بازار شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران با اشاره به امضای دو تفاهم نامه همکاری با شرکت GS کره جنوبی، گفت: این تفاهم نامه ها در حوزه‌های مدیریتی، راه اندازی و تامین منابع مالی با شرکت کره‌ای امضا شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت توافق و امضای قرارداد نهایی فعالیت‌های شرکت GS کره جنوبی در توسعه فاز 14 پارس جنوبی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون پیشرفت فاز ١٤ پارس جنوبی حدود 65 درصد بوده که چنانچه منابع مالی اجرای این فاز تامین شود امکان بهره برداری از اولین ردیف شیرین سازی گاز این فاز پارس جنوبی تا پایان سال آینده فراهم می شود.

    فعالیت‌های GS کره جنوبی از حدود یک دهه گذشته در صنعت نفت آغاز شده که مشارکت در اجرای طرح توسعه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی از مهمترین فعالیتهای این شرکت آسیایی در ایران بوده است.

    علاوه بر این در سال 1387، قرارداد پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی بین مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت «جی. اس» کره جنوبی امضا شده بود.

    هدف از توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی تولید روزانه ٥٦ میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز ترش و ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها