عصر خودرو

کمیجانی خبر داد:

ادغام بانک‌ها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت

عصر بازار- قائم مقام بانک مرکزی از برنامه این بانک برای ادغام بانک ها خبر داد و گفت: اکثر بانک ها نرخ سود مصوب بانک مرکزی را رعایت می کنند.

ادغام بانک‌ها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اکبر کمیجانی امروز در حاشیه بیست‌ و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران درباره تعداد زیاد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و برنامه بانک مرکزی برای ادغام و کاهش آنها اظهار داشت: ادغام و انحلال بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، البته این کار در حال انجام است.

    قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه باید با جدیت بیشتری به برنامه ادغام بانک‌ها فکر کنیم، افزود: گرچه هنوز برنامه خاصی برای ادغام بانک‌ها وجود ندارد، یعنی درباره اینکه کدام یک از بانک‌ها با یکدیگر ادغام شوند، هنوز برنامه ای وجود ندارد، به ویژه موسسات اعتباری غیردولتی برای برنامه ریزی در این زمینه باید در مجامع و سهامدارانشان تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.

    وی ادامه داد: ولی به هر حال بانک مرکزی مطالعات کارشناسی خود را برای چگونگی ادغام و اصلاح ساختار بانک ها در دستور کار قرار داده است.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بانک‌ها نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت نمی کنند و با فرمول‌های خاصی این نرخ را دور می زنند، گفت: بانک مرکزی هر روز نظارت خود را قوی تر می کند و با تیم های بسیار قوی به صورت روزانه و هفتگی در سطح شعب در تهران و شهرستان‌ها نرخ‌های سود را رصد می کند و براساس اطلاعات کارشناسی، تمامی این نظارت ها صورت می گیرد.

    کمیجانی در پاسخ به این سئوال که نرخ‌های مصوب ابلاغی از سوی بانک‌ها اجرای نمی شود، گفت: این موضوع را تایید نمی کنم. بنده اطلاعات کارشناسی نظارتی در بانک مرکزی به طور جدی و حرفه ای این موضوع را نشان می دهد که اکثر بانک‌ها نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت می کنند.

    وی، نرخ رشد اقتصادی سال‌جاری را بین 4 تا 5 درصد پیش بینی کرد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا آمارهای بانک مرکزی به‌روز نمی‌شود، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی توسط مرکز آمار منتشر شده است.

    قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به سئوال تسنیم مبنی بر اینکه پس شما مرکز آمار را به عنوان مرجع رسمی اعلام نرخ‌های اقتصادی قبول دارید؟ توضیح داد: این مرکز نرخ رشد اقتصادی را اعلام کرده اما بانک مرکزی هم منتشر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها