عصر خودرو

ظرفیت ذخایر استراتژیک سوخت ایران ۱۳ میلیارد لیتر شد

عصر بازار- یک مقام مسئول از افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مایع شامل بنزین و گازوئیل به حدود ۱۳ میلیارد لیتر خبر داد و گفت: امسال ۲ انبار جدید نفت در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ظرفیت ذخایر استراتژیک سوخت ایران ۱۳ میلیارد لیتر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عبدالله ملاباقر  در تشریح مهمترین برنامه‌های افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی استراتژیک فرآورده‌های نفتی در کشور، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت و توسعه پنج انبار جدید نفت در کشور آغاز شده است.

    مدیر مهندسی و طرح‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه سال گذشته هم چندین انبار و مخازن جدید ذخیره‌سازی انواع سوخت مایع در کشور به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: انبار نفت ماهشهر با ظرفیت 300 میلیون لیتر در قالب 16 مخزن، انبار نفت ملایر با ظرفیت 68 میلیون لیتر در قالب 8 مخزن، انبار نفت شیراز با ظرفیت 168 میلیون لیتر و در قالب 12 مخزن در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این انبارهای جدید نفت در مجموع حدود 536 میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی کشور افزوده شده است، اظهار داشت: علاوه بر این به زودی مناقصه طرح توسعه انبار نفت گرگان در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با یادآوری اینکه در انبار نفت گرگان ساخت مخازن جدید ذخیره سازی فرآورده نفتی به پایان رسیده است، تاکید کرد: ساخت ترمینال جدید بارگیری، تاسیسات جدید و ساختمان ها از مهمترین برنامه های توسعه فاز دوم انبار نفت گرگان به شمار می‌رود.

    ملاباقر با بیان اینکه امسال ساخت و تکمیل دو انبار جدید نفتی هم کلید خورده است، بیان کرد: بر این اساس انبار نفت بیرجند با ظرفیت ذخیره‌سازی 100 میلیون لیتر با 11 مخزن و انبار نفت ارومیه با ظرفیت ذخیره‌سازی 120 میلیون لیتر با 11 مخزن که مجموع آنها شامل 220 میلیون لیتر بوده در حال ساخت و ساز هستند.

    مدیر مهندسی و طرح‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در صورت تامین به موقع منابع مالی امکان بهره‌برداری از این دو انبار جدید نفت تا شهریور ماه امسال وجود دارد، یادآور شد: با راه‌اندازی این دو انبار نفت در مجموع در طول دو سال گذشته تاکنون حدود 756 میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده های نفتی کشور افزوده شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع امسال ظرفیت ذخایر استراتژیک سوخت مایع ایران به 13 میلیارد لیتر می‌رسد، خاطرنشان کرد: در کنار ساخت انبارهای جدید نفتی، احداث مخازن جدید در انبارهای موجود هم یکی از برنامه‌های افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مایع در کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها