عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران در نشست مشترک با مسئولان شرکت سپرده گذاری مرکزی بازار سرمایه اندونزی از ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی سخن گفت.

ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در نشست مشترک دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با مسئولان شرکت سپرده گذاری مرکزی بازار سرمایه اندونزی و مدیران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران بر توسعه همکاری بازارهای سرمایه دو کشور تاکید شد.

    بر اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست با اشاره به این نکته که اندونزی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان قیر به شمار می رود، گفت: قیر ایران از جمله با کیفیت ترین قیر های منطقه به شمار می رود و ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه دو کشور مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به حذف واسطه ها، حفظ کیفیت اصلی قیر ایران بواسطه حذف امکان دستکاری و اضافه کردن ناخالصی و کشف قیمت عادلانه و واقعی اشاره کرد.

    وی در ادامه به اقدامات بورس کالا برای راه اندازی بازار آتی قیر اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران برای صادرات محصولات دیگر از قبیل سنگ آهن ، مواد شیمیایی و همچنین کلیه گرید های پی وی سی به بازار اندونزی از آمادگی برخوردار است. ضمن آنکه بواسطه انبارهایی که ایران در مناطق آزاد کشور دارد می تواند در مقابل، امکان فروش محصولات اندونزی را نیز در ایران فراهم کرده و از مزایای تبعی آن مانند امکان صدور گواهی سپرده کالایی هر دو طرف را بهره مند سازد.

    لازم به ذکر است، در این نشست پس از ارائه گزارشی درباره تاریخچه شرکت بورس کالا و نحوه عملکرد و انجام معاملات در آن توسط بخش بین الملل، به سوالات میهمانان اندونزیایی در خصوص نحوه کنترل کفیت محصولات در بورس کالا و دیگر موارد پاسخ داده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها