عصر خودرو

آیا بحران بعدی نفت در راه است؟

عصر بازار- بحران های نفتی تمام نشده و هنور با وجود ذخایر نفتی شناور بر دریا نمی توان نگران بازار نفت نبود. شاید بدترین بحران نفت در جهان هنوز اتفاق نیفتاده باشد.

آیا بحران بعدی نفت در راه است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بیزینس اینسایدر، در چند هفته گذشته ثبات در بازار نفت قابل مشاهده بوده که بنا بر اظهار نظرهای کارشناسان این اتفاق به دلیل کاهش تولیدات نیجریه و کانادا بوده است. گلدمن ساچ، کارشناس حوزه انرژی در این باره گفت که در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است و همین موضوع موجب ثبات قیمت نفت شده است. این اتفاق زودتر از زمانی که پیش بینی می شد اتفاق افتاد.

    اما در همین رابطه آدام لانگسون، رییس بخش تحقیق کالا ها در مرگان استنلی نظر متفاوتی با گلدمن دارد . ثبات قیمت نفت لانگسون را راضی نکرده و هنوز نگران بازار نفت است.

    در یادداشتی در روز دوشنبه وی عنوان کرد که بخش مادی بازار نفت به کاهش تولیدات نفت واکنش نشان داده است ولی ذخیره های نفتی شناور بر روی دریا ها واقیانوس سراسر دنیا و سهام بنزین ونفت در بازار محل نگرانی است.

    به طور مثال حتی پس از اینکه معترضان نیجریه توانستند تولیدات نیجریه را به 900 هزار بشکه در روز کاهش دهند، 20 محموله دریایی نفروخته شد و در کنار دریا آفریقای غربی شناور مانده است. در هفته گذشته رویترز اعلام کرده است که ذخیره نفتی در کناره دریای سنگاپور 10 درصد افزایش داشته است .

    وی معتقد است که اولین بحران نفتی به دلیل تولید بیش از حد تولیدکننده های نفتی بوده است و بحران بعدی  به دلیل انباشه شدن ذخیره های زیاد نفتی و خریداران کمتر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها