عصر خودرو

سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس:

زمان بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها اعلام شد

عصر بازار: یک مقام مسئول در سازمان بورس آخرین وضعیت بازگشایی نماد شرکت‌های پالایشگاهی را اعلام کرد و گفت: قرار است اطلاعات ۳ ماهه شرکت‌ها طی دو روز آینده به بازار ارائه شود که به محض دریافت اطلاعات نسبت به بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

زمان بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعید محمد علیزاده، سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس، در در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی نماد شرکتهای پالایشگاهی گفت:در حال حاضر مجامع شرکتهای پالایشگاه لاوان، تبریز، تهران، اصفهان و شیراز برگزار شده اما مجمع شرکت پالایشگاه بندرعباس که قرار بود در 14 مرداد ماه برگزار شود، برای دومین بار به تنفس خورد.
    وی افزود:لذا با توجه به برگزاری مجامع 5 پالایشگاه بورسی و فرابورسی، منتظر ارائه صورتهای مالی 3 ماهه از سوی این شرکتها هستیم تا بتوانیم نسبت به بازگشایی نماد آنها اقدام کنیم.
    علیزاده با بیان اینکه شرکتهای پالایشگاهی باید تا پایان تیر ماه نسبت به ارائه صورتهای مالی سه ماهه به سازمان بورس اقدام می کردند، در مورد علت تاخیر ارائه اطلاعات از سوی آنها گفت: شرکتهای پالایشگاهی تاکنون صورتهای مالی 3 ماهه خود را به سازمان بورس ارائه نکرده‌اند که دلیل آن توسط شرکت‌ها تاخیر ارائه اطلاعات در خصوص نرخ نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی پالایش و پخش عنوان می شود.
    وی با بیان اینکه شرکت‌های پالایشگاهی قرار است طی دو روز آینده نسبت به ارائه اطلاعات اقدام کنند، تصریح کرد: علت تاخیر این است که نرخ نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی پالایش و پخش با تاخیر به پالایشگاه‌ها اعلام می‌شود که این موضوع باعث تاخیر ارسال اطلاعات این شرکت‌ها به بازار شده است.
    سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس تصریح کرد:از نظر سازمان بورس مشکلی برای بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها وجود ندارد و به محض ارائه اطلاعات 3 ماهه از سوی پالایشگاه‌ها، نماد آنها بازگشایی می‌شود.
    به گفته علیزاده، سازمان بورس پیگیری‌های لازم را برای ارائه اطلاعات به موقع انجام می‌دهد، اما پالایشگاه‌ها ادعا دارند که تاخیر در ارسال اطلاعات خارج از کنترل آنها است.
    بر اساس این گزارش، نماد شرکتهای پالایشگاه تبریز، لاوان و شیراز از روز 24 تیر ماه و نماد شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، تهران و اصفهان از 29 تیر ماه به منظور برگزاری مجمع سالانه متوقف شدند که در این میان مجمع 3 پالایشگاه تبریز، بندرعباس و تهران به تنفس خورد و در 14 مرداد ماه تشکیل شد، اما مجمع بندرعباس با تنفس مجدد قرار است در روز 28 مرداد ماه برگزار شود.

    برچسب ها