عصر خودرو

شتاب‌گیری رشد بخش خصوصی آلمان در ماه می ۲۰۱۶

عصر بازار- آمار منتشرشده در روز دوشنبه نشان داد، رشد بخش خصوصی آلمان در ماه می ۲۰۱۶ به بالاترین سطح سال جاری رسید. این موضوع نشان داد که بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم نیز به شروع قدرتمند خود در سال جاری ادامه خواهد داد.

شتاب‌گیری رشد بخش خصوصی آلمان در ماه می ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص مدیران خرید مارکیت اکونومیکز، که فعالیت بخش خدمات و تولید -یعنی دو سوم اقتصاد آلمان- را دنبال می‌کند، از 53.6 واحد در ماه آوریل به 54.7 واحد در ماه می 2016 رسیده است.

    این رقم بیشترین مقدار از دسامبر 2015 و فراتر از پیش‌بینی 53.8 واحدی رویترز بوده است. ارقام بالای 50 نشان‌دهنده رشد بوده و این شاخص در 37 ماه گذشته بالای 50 بوده است.

    بررسی مارکیت‌اکونومیکز نشان می‌دهد که روند صعودی صنعت تولید در حالی رخ می‌دهد که در ماه می رشد بخش خدمات بعد از کندشدن در ماه آوریل اتفاق افتاده است.

    زیر شاخص PMI برای تولید کارخانجات نیز به با رسیدن به 52.4 واحد به بالاترین سطح 5 ماه اخیر خود رسیده و این در حالی است که شرکت‌ها در بخش خدمات شاهد رشد تولید خود با بیشترین نرخ در سال جاری بوده‌اند.

    زیرشاخص فعالیت‌های کسب‌وکار در بخش خدمات نیز با رسیدن به 55.2 واحد به بالاترین رقم خود از ماه فوریه رسید به طوری که میزان اشتغال‌زایی نیز بیشترین حد از ماه دسامبر گزارش شد.

    به طور کلی، کسب‌وکار جدید در بخش خصوصی آلمان با سرعت کمتری رشد کرد . شتابگیری اشتغال زایی موجب شده تا رشد اشتغال به بالاترین سطح خود در سال جاری برسد. کریس ویلیامسون در این خصوص اعلام کرد: «اشتغال رو به رشد و نرخ بهره پایین در حال تقویت هزینه‌های مصرف‌کنندگان هستند که به نظر عامل اصلی رشد اقتصادی محسوب می‌شود.»

    ویلیامسون افزود:‌ «بر اساس بررسی ماه می، اقتصاد آلمان در سه‌ماهه دوم سال جاری 0.4 درصد رشد خواهد داشت. اگر آمار ماه ژوئن نیز قدرتمند باشد، رشد سه‌ماهه دوم به 0.5 درصد خواهد رسید.»

    در سه ماهه نخست 2016، اقتصاد آلمان رشدی 0.7 درصدی داشته تا نقش این کشور را به عنوان موتور رشد منطقه یورو بیش از پیش نشان دهد.  دولت انتظار دارد برای سال 2016، تولید ناخالص داخلی به 1.7 درصد برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو