عصر خودرو

جف بزوس پولدارترین فرد جهان شد

عصر بازار- جف بزوس پس از گذشت ۲ سال، با کنار زدن ایلان ماسک، دوباره به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان بازگشت.

جف بزوس پولدارترین فرد جهان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد تا روز سه‌شنبه، ثروت جف بزوس به 200 میلیارد دلار رسید.

    بزوس این جایگاه را با رشد سهام شرکت‌های بزرگ فناوری که تحت تاثیر رونق هوش مصنوعی بوده است، دوباره کسب کرد. موسس آمازون آخرین بار در سال 2021، در این جایگاه ایستاده بود.

    سهام آمازون از ابتدای سال 2024 تاکنون، 17 درصد رشد کرده و حدود 90 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سهام این شرکت روز دوشنبه با 0.4 درصد کاهش، در 177 دلار و 58 سنت بسته شد.

    از آنجایی که بزوس، حدود 9 درصد از سهام فروشگاه اینترنتی آمازون را در اختیار دارد، با رشد ارزش سهام این شرکت، ثروتش بالاتر می‌رود. این میلیاردر همچنین صاحب شرکت اکتشاف فضایی «بلو اوریجین» است.

    بزوس 60 ساله، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را کنار زد که به مدت 9 ماه، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت. در مقطعی، ماسک 142 میلیارد دلار ثروتمندتر از بزوس بود.

    بزوس در ابتدا در سال 2017، از بیل گیتس، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان عبور کرد اما ماسک در سال 2021 با افزایش ارزش سهام تسلا، موفق شد بزوس را از این جایگاه، به زیر بکشد.

    بنا بر داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ماسک و برنارد آرنو، رئیس شرکت ال وی ام اچ، اکنون در رتبه دومین و سومین میلیاردر بزرگ جهان قرار دارند. ثروت خالص آنها اکنون به ترتیب، 198 میلیارد دلار و 197 میلیارد دلار است.

    بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سهام تسلا از ابتدای سال 2024 تاکنون، 24 درصد ریزش کرده و 3 درصد پایین‌تر از یک سال قبل است. سهام این سازنده خودروی برقی روز دوشنبه به دلیل افت فروش این شرکت در چین در فوریه، 7 درصد ریزش کرد.

    برچسب ها