عصر خودرو

بازگشت امید به بازار;

اولین رشد قیمت فولاد پس از یک‌ماه

عصر بازار- از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون اغلب مصنوعات فولادی در مسیر کاهش نرخ قرار داشته ولی روز دوشنبه رشد محدود قیمت ها زمینه را برای تغییر جهت بازار فراهم آورده و می توان به دورنمای بازار بیش از پیش امیدوار بود.

اولین رشد قیمت فولاد پس از یک‌ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در ساعات ابتدایی روز دوشنبه شاهد اولین رشد قیمت مصنوعات فولادی پس از یکماه کاهش نرخ مداوم بودیم هرچند که به نسبت حجم و شتاب افت قیمنت ها ، این رشد محدود چندان هم از اهمییت بالایی برخوردار نیست. در بازار داخلی در ساعات ابتدایی فعالیت بازار شاهد افزایش محدود قیمت میلگرد قزوین برای سایزهای 8 ، 10 و 12 برای تحویل از کارخانه بودیم که باعث شد بهای حجم بزرگی از مصنوعات نوردی در بازار تهران و شهرستان ها افزایش یابد.

    این در حالی بود که پس از این رشد نسبی و محدود سایر تولیدکنندگان کوچک و بزرگ به سمت افزایش قیمت ها متمایل شدند تا جایی که تولیدات فولاد خراسان ( میلگرد نیشابور ) و ذوب آهن اصفهان در بازار تهران نیز افزایش قیمت پیدا کردند.

    البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که رشد بهای میلگرد در شرایطی به ثبت رسید که در آخرین روز فعالیت بازار یعنی روز شنبه و قبل از تعطیلی 15 شعبان ، برخی از فعالان بازار با بستن کانال های فروش ، کاهش حجم عرضه و یا رشد قیمت ها برای این افزایش ، زمینه چینی کرده بودند.

    این رخداد در شرایطی به ثبت رسید که پس از یک ماه کاهش متوالی و شدید قیمت ها و همچنین تضعیف نرخ تا سطوحی بسیار پایین ، اوضاع بازار مستعد افزایش نرخ بود که تلاش این دسته از تولیدکنندگان در بازار نیمه تعطیل روز شنبه ، زمینه را برای بهبود قیمت ها تسریع و تسهیل کرد.

    در نهایت ذکر این مطلب نیز ضروری است که هنوز برای ادعای رشد قدرتمند قیمت ها به زمان بیشتری نیاز داریم تا با رصد رفتار خریداران در بازار آزاد بتوان سمت و سوی نوسان قیمت ها را با اعتماد بیشتری ترسیم کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها