عصر خودرو

سقوط شدید صادرات؛

دردسر تازه اقتصاد ژاپن

عصر بازار- سقوط شدید میزان صادرات در ماه آوریل و سریع‌ترین کاهش فعالیت تولیدی از زمان روی کار آمدن نخست‌وزیر شینزو آبه در اواخر سال ۲۰۱۲، شواهد بیشتری را از ضعف سیاست تحریکی آبه‌نومیکس نشان می‌دهد.

دردسر تازه اقتصاد ژاپن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار تیره‌وتار اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ دنیا به دنبال ناکامی هفته گذشته ژاپن در جلب حمایت شرکای جهانی به منظور تضعیف ین، باعث شده توکیو از اقتصاد لرزان خود آسیب بیشتری ببیند.

    این آمار همچنین فشاری را روی شینزو آبه و بانک مرکزی ژاپن وارد کرده است که تا تلاش بیشتری را برای رشد اقتصادی انجام دهند.

    آمار روز دوشنبه نشان داد که صادرات ژاپن در ماه آوریل 10.1 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته که سریع‌ترین کاهش در سه ماه گذشته بوده است.

    واردات ژاپن بیش از 23 درصد کاهش یافته که نه تنها نشان دهنده قیمت‌های کالای کمتر است، بلکه منعکس‌کننده تقاضای داخلی ضعیف نیز می‌شود.

    این کاهش توسط افت صادرات خودرو به آمریکا و اختلالات عرضه به دلیل زلزله ماه گذشته ژاپن تشدید شده است،‌ اما ین قدرتمندتر و تقاضای جهانی چشم‌انداز جهانی سال 2016 را تیره کرده است. برخی از تحلیلگران نگران این هستند که پس از فرار ژاپن از رکود در سال جاری، اقتصاد این کشور در این سه‌ماهه دوباره نزولی شود.

    تاکاشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین اعلام کرد: «اقتصاد جهانی و آسیا همچنان ضعیف باقی مانده است. در راس آن، رشد ین موجب سودآوری صادرکنندگان شده و باعث شده تا دستمزدها و هزینه‌های سرمایه‌گذاری تضعیف شود که این موضوع می‌تواند مانع از دستیابی به هدف آبه‌نومیکس شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها