عصر خودرو

تولید گاز فاز ۱۷ و ۱۸ آبان آغاز می‌شود

تحویل سکوی فاز ۱۸B پارس جنوبی اواخر خردادماه

عصر بازار- مدیربخش فراساحل شرکت ایزوایکو از تحویل اولین سکوی فاز ۱۸ پارس جنوبی تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: وزن این سکو ۲۵۰۰ تن است که پیشرفتی حدود ۸۷ درصد دارد.

تحویل سکوی فاز ۱۸B پارس جنوبی اواخر خردادماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بابک عباس پور از تحویل اولین سکوی فاز 18 پارس جنوبی تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: وزن این سکو 2500 تن است که پیشرفتی حدود 87 درصد دارد.

    مدیرعامل بخش فراساحل شرکت ایزوایکو با تاکید براینکه سکوی دوم یعنی سکوی 17B نیز حدود 79 درصد پیشرفت دارد،ادامه داد: این سکو نیز پس از آماده شدن به کارفرما تحویل داده خواهد شد.

    با توجه به میزان پیشرفت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به نظر می‌رسد در آبان ماه سال جاری اولین واحد از این فاز به تولید برسد به طوری که مراحل نهایی اتصال گاز ورودی به پالایشگاه در حال انجام است و تا نیمه آبان ماه این مرحله تکمیل شده و گاز وارد سیستم فرایندی و تصفیه و شیرین سازی خواهد شد.

    براساس این گزارش واحدهای فرایندی پالایشگاه فاز 17 و 18 آماده  است و گاز ورودی به پالایشگاه در ابتدا به طور موقت از فاز 6 و 7 و 8 تامین خواهد شد که لوله‌های مورد نیاز برای این منظور نیز به پالایشگاه متصل شده است.

    این گزارش اضافه می‌کند محصولات این فاز پس از بهره برداری شامل تولید روزانه 2880 تن پروپان- بوتان(LPG)، 80هزار بشکه مایعات گازی، 400 تن گوگرد، 50‌میلیون مترمکعب گاز پالایش شده، 70‌میلیون فوت مکعب گاز اتان برای تحویل به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز  سالانه یک‌میلیون تن گاز مایع خواهد بود.

    هم‌اکنون پیشرفت این فاز به 94 درصد رسیده است و به زودی یک واحد از آن راه اندازی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها