عصر خودرو

ارزش معاملات فرابورس یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریالی شد

عصر بازار- در میانه هفته معاملاتی جاری، شاهد دادوستد حدود ۲۴۰ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران بودیم که ارزش آن به رقم یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات فرابورس یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریالی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز دوشنبه، سوم خرداد شاخص کل نیز در ادامه روند صعودی خود 1.5 واحد دیگر (معادل 0.19 درصد) افزایش یافت تا به این ترتیب آیفکس در نزدیکی ارتفاع 814 واحدی بایستد.

    نمادهای پالایش نفت تهران، شرکت آهن و فولاد ارفع و بانک دی از جمله نمادهایی بودند که امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند، در عین حال نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بیمه پاسارگاد نیز بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس منعکس کردند.
    بررسی معاملات بازار سهام فرابورس ایران در روز جاری حاکی از آن است که نماد ذوب آهن اصفهان بیشترین حجم و ارزش مبادلات سهام را به خود اختصاص داده به طوری که 24 میلیون سهم در این نماد مورد مبادله قرار گرفته که ارزش آن بیش از 77 میلیارد ریال بوده است.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اوراق مشارکت میدکو با حجم دادوستد 428 هزار ورقه به ارزش 428 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش مبادلات را در این بازار در اختیار گرفت. در میان ETFها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد 8 میلیون و 190 هزار ورقه به ارزش معاملاتی حدود 108 میلیارد ریال در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایستاد.
    در همین حال نمادهای ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس و بانک دی به ترتیب سه نماد پربیننده در جریان معاملات روز جاری بودند. بیشترین افزایش قیمت را نیز به ترتیب نمادهای معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع، بیمه میهن و بانک سرمایه به نام خود ثبت کردند در حالی که نمادهای بیمه پاسارگاد، توکا رنگ فولاد سپاهان و صنعت روی زنگان با بالاترین افت قیمت روزانه سهام روبه‌رو شدند.
    در جریان معاملات روز جاری نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالاانه صاحبان سهام، نماد معاملاتی شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا پس از ارائه اطلاعات واقعی، نماد معاملاتی شرکت صنایع غذایی مینو شرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی بطور فوق العاده و فوق العاه صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و در نهایت نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان صاحبان سهام (نوبت دوم)؛ بازگشایی شدند.
    در عین حال در پایان معاملات امروز نیز نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب جهت برگزاری جلسه هیئت مدیره و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بسته شدند.
    امروز همچنین با پیام ناظر بازار اعلام شد؛ مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خرداد 93 در نماد معاملاتی تسه 9303 در تاریخ پانزدهم این ماه به پایان می‌رسد و این نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته جاری بسته خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها