عصر خودرو

آغاز مذاکرات نفتی ایران و استات اویل نروژ

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به انجام مذاکرات نفتی با استات اویل هیدرو نروژ از افزایش ۱۰۰ میلیون فوت مکعبی تولید گاز میدان مشترک با امارات با تعمیر ۴ چاه جدید خبر داد.

آغاز مذاکرات نفتی ایران و استات اویل نروژ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمود جوادیان درباره آخرین وضعیت حفاری چاه‌های فاز 19 پارس جنوبی، گفت: در حال حاضر عملیات حفاری چاه‌های دریایی این فاز مشترک گازی در خلیج فارس به طور کامل به پایان رسیده است.

    مدیر حفاری پتروپارس با اعلام اینکه حفاری فاز 19 پارس جنوبی شامل حفر 13 حلقه چاه توسعه ای و دو حلقه چاه توصیفی بوده است، تصریح کرد: با حفاری چاه‌ها و تکمیل سایر مراحل توسعه‌ای امکان برداشت روزانه حدود دو میلیارد فوت مکعب گاز از فاز 19 پارس جنوبی فراهم می شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه به طور همزمان حفاری 6 حلقه چاه دریایی فاز یک پارس جنوبی هم در حال انجام است، اظهار داشت: پیش بینی می شود با تکمیل حفاری چاه های دریایی اولین سکوی دریایی فاز 19 پارس جنوبی تا تیر ماه و دومین سکوی دریایی تا آبان ماه در آب های خلیج فارس نصب و آماده راه اندازی شود.

    وی همچنین با اشاره به حضور در پروژه حفاری چاه‌های دریایی میدان گازی سلمان مشترک با امارات متحده عربی هم بیان کرد: حفاری تعمیراتی چهار حلقه چاه دریایی این میدان گازی به پتروپارس واگذار شده است.

    جوادیان با یادآوری اینکه پیش بینی می‌شود با حفاری تعمیراتی این چاه‌ها ظرفیت تولید گاز از این میدان مشترک روزانه 100 میلیون فوت مکعب افزایش یابد، تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی حفاری این چاه‌های دریایی تا پایان نیمه اول سال‌جاری به پایان برسد.

    مدیر حفاری پتروپارس همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌های نفتی اروپایی به منظور اجرای طرح‌های مشترک نفت و گاز، یادآور شد: تاکنون مذاکراتی با شرکت‌های استات اویل هیدروی نروژ، سایپم ایتالیا و او. ان. جی. سی هند برای اجرای مشترک پروژه‌ها و مشارکت انجام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها