عصر خودرو

برنامه‌های اولویت‌دار نفتی در سال ۹۵؛

تولید گاز پارس‌جنوبی از مرز ۵۶۰ میلیون مترمکعب می‌گذرد

عصر بازار- وزیر نفت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت نفت، برنامه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی صنعت نفت با محور افزایش تولید نفت و گاز از میادین مشترک با عراق و قطر را ابلاغ کرد.

تولید گاز پارس‌جنوبی از مرز ۵۶۰ میلیون مترمکعب می‌گذرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در نامه‌ای خطاب به «رکن الدین جوادی» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پروژه‌های اولویت دار سال ٩٥ شرکت نفت در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و جوادی را به عنوان مجری این پروژه‌ها معرفی و منصوب کرد.

    براساس ابلاغیه وزیر نفت، پروژه بیع متقابل افزایش ظرفیت تولید میادین مشترک غرب کارون به میزان 90 هزار بشکه در روز، پروژه بیع متقابل افزایش تولید گاز پارس جنوبی به ٥٦٧ میلیون مترمکعب در روز و پروژه سه هزار و 400 میلیارد ریال کمک به طرح‌های عام المنفعه در مناطق نفتخیز و گازخیز و مناطق محروم کشور و پروژه اصلاح ساختار قراردادهای نفتی جدید برای انتقال فناوری با هدف اجرای راهبرد گشودن بازار کشور در حوزه‌های نفتی و گازی در قبال اخذ دانش فنی عملیاتی و بنیادین از طریق شرکتهای اکتشاف و تولید (E&P) برای بخش بالادست و شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC) برای بخش پایین دست صنعت نفت و انعقاد ٦ قرارداد مهم نفتی و گازی، پروژه‌های اولویت دار شرکت ملی نفت ایران در سال ٩٥ به شمار می رود.

    در نامه وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، پروژه های اولویت دار امسال این شرکت عطف به ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص «اولویت‌های اقدامات صنعت نفت در سال ١٣٩٥» ابلاغ و تاکید شده است: «با توجه به ضرورت ارائه عملکرد برنامه های مصوب به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستورعمل صادرشده، مقتضی است ترتیبی اتخاذ کنید تا خلاصه عملکرد اقدامات مربوطه، هر ٢ هفته یکبار به معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری ارسال شود».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها