عصر خودرو

در نامه‌ای عنوان شد:

سهامداران مخابرات خواهان پایان اختلافات

عصر بازار: در نامه‌ای که با عنوان تعدادی از سهامداران مخابرات نوشته شده از وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات خواسته شده که به اختلافات خود پایان دهند.

سهامداران مخابرات خواهان پایان اختلافات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این نامه با شرح اتفاقات رخ داده و با توجه به پیش رو بودن مجمع فوق‌العاده مخابرات پیشنهادهایی به پایان رویارویی وزارت ارتباطات و مخابرات داده شده است.

    در این نامه آمده است: همان‌طور که می‌دانید صنعت ارتباطات و مخابرات از زیرساخت‌های اصلی توسعه اقتصادی و علمی کشور تلقی می‌شود و توسعه این صنعت دستاوردهای قابل تاملی در رشد اقتصادی کشور، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در زمان دارد، ولی متاسفانه در دوسال اخیر رویارویی بی‌نتیجه‌ای بین وزارت ارتباطات و مخابرات به‌وجود آمده است که نتیجه آن به غیر از تضعیف منافع عمومی و کاهش سرعت رشد اقتصادی کشور ماحصلی نداشته است.

    در ادامه این نامه با اشاره تعیین مدیرعامل با نظر وزارت ارتباطات آمده است:‌ با تاکید وزارت ارتباطات بر همکدسازی و قول وزارتخانه برای اصلاح تعرفه‌های مخابراتی و هماهنگی مدیرعامل جدید، همکدسازی تلفن‌های استانی اجرا شد همچنین ایشان با اصلاحاتی در پروانه مخابرات مجوز 3G و 4G را نیز از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرد ولی با بالا گرفتن تنش بین مخابرات و وزارت ارتباطات بر سر واگذاری دانشکده مخابرات که از دارایی‌های شرکت مخابرات ایران است و حتی حقوق استادان آن نیز توسط مخابرات ایران پرداخت می‌شود، مدیرعامل مخابرات از این سمت کنار گذاشته شد.

    با افزایش اختلاف میان وزارت ارتباطات و مخابرات، نمایندگان دولت (نصرالله جهانگرد و محمد روح‌الهی) درجلسات هیات‌مدیره شرکت نکردند و جلسات هیات مدیره سه نفره ادامه یافت همچنین دولت در مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران که بیش از 4200 میلیارد تومان از محل آن درآمد دارد نیز حضور نیافت و دبیر خانه کمیسیون تنظیم مقررات نیز اصلاح تعرفه‌های مخابراتی را از دستور کارکمیسیون تنظیم مقررات خارج کرد.

    در این نامه آمده است:‌ با ادامه منازعه وزارت ارتباطات و مخابرات، شرکت دولتی زیر ساخت اعلام کرد که به علت بدهی 350 میلیارد تومانی مخابرات به زیرساخت و تامین نکردن پهنای باند اینترنت، ارتباط بین‌الملل مردم در 9 استان قطع و مخابرات حق فروش اینترنت در تعداد دیگری از استان‌ها را به مشترکان جدید ندارد. هرچند که مخابرات ایران از بابت ارتباط کابل مسی به سایر شرکت‌های اینترنتی 40 درصد درآمد آنها را می‌گیرد و از قطع فروش اینترنت آسیب جدی نمی‌خورد ولی قطع ارتباط بین‌الملل تلفن ثابت غیر از ارتباط از طریق شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل جایگزین دیگری ندارد.

    برچسب ها