عصر خودرو

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۲۵۴ دلار و ۶۵ سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی رقم ۱۲۴۴ دلار، (پایین ترین رقم از ۲۸ آوریل) که هفته گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت، اما به دلیل تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن در آمریکا، فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر باقی مانده است.

    از زمانی که فدرال رزرو صورت مذاکرات نشست ماه آوریل خود را در هفته گذشته منتشر کرده که نشان می دهد مقامات بانک مرکزی آمریکا معتقدند اقتصاد این کشور ممکن است آماده یک افزایش نرخ بهره دیگر در ماه آینده باشد، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است.

    اریک روزنگرن، رئیس فدرال رزرو شعبه بوستون نیز روز جمعه گفت، شرایط برای افزایش نرخ بهره مساعد است.

    قیمت طلا به نرخ بهره در آمریکا حساس است و افزایش نرخ بهره موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 1254 دلار و 65 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی رقم 1244 دلار، (پایین ترین رقم از 28 آوریل) که هفته گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز 0.2 درصد افزایش یافت و به 1255 دلار و 60 سنت رسید.

    ارزش دلار آمریکا امروز در برابر ین ژاپن کاهش یافت و موجب تقویت قیمت طلا شد. اما دلار به پشتوانه احتمال افزایش نرخ بهره، همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های حدود 2 ماه اخیر باقی مانده است.

    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با یک درصد افزایش به 869.26 تن رسید که بالاترین رقم از نوامبر 2013 تاکنون بود.

    در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با اندکی تغییر به 16 دلار و 51 سنت رسید، در حالی که قیمت پلاتین با نیم درصد افزایش به 1023 دلار و 30 سنت رسید. قیمت پالادیوم نیز 0.4 درصد کاهش داشت  به 556 دلار در هر اونس رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها