عصر خودرو

لغزش در تقاضای چین، قیمت جهانی سنگ‌آهن و فولاد را کاهش داد

عصر بازار- قیمت فولاد و سنگ‌آهن در معاملات آتی چین به پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس سقوط کرد. تزلزل در میزان تقاضای بزرگترین مصرف‌کننده فولاد دنیا و فشار مجدد روی بازارها باعث افت ۶ درصدی قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی شده است.

لغزش در تقاضای چین، قیمت جهانی سنگ‌آهن و فولاد را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در میان افزایش تردیدها در خصوص تثبیت اقتصاد چین، قیمت مواد خام فولادسازی و کُک با افتی 4 درصدی مواجه شد و دیگر کالاهای معاملاتی چین نیز با کاهش قیمت روبرو شدند.

    قیمت سنگ‌آهن و فولاد چین از بالاترین سطح خود در ماه آوریل افتی 30 درصدی را تجربه کرده است. حدس‌وگمان‌ها در مورد به پایان رسیدن وخامت اوضاع اقتصادی چین، موجب رشد قیمت فولاد و سنگ‌آهن شده بود.

    کوین بای تحلیلگر گروه مشاور CRU در پکن اعلام کرد: تقاضای فصلی فولاد به پایان رسیده و آب‌وهوای کنونی، گرما در بسیاری از نقاط چین و بارش باران در نقاط دیگر، موجب کاهش فعالیت‌های ساخت‌وساز شده است.

    بای افزود: «در کنار افزایش تولید فولاد که در پاسخ به افزایش قیمت در سال جاری بوده است، قیمت‌ها در آینده تحت فشار قرار خواهند گرفت.»

    هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با کاهش 5.3 درصدی یکهزار و 946 یوآن (297 دلار) معامله شد که پایین‌ترین قیمت آن از هفتم مارس بوده است. در بورس کالای دالیان،‌ قیمت هر تن سنگ‌آهن با افتی 5.4 درصدی به 352 یوآن رسید که پایین‌ترین سطح از چهارم مارس بوده است.

    بر اساس آمار گروه مشاور صنعتی استیل‌هوم، میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر بزرگ چین با رشدی 1.6 درصدی نسبت به هفته گذشته به 100.45 میلیون تن رسید.این بیشترین سطح ذخایر از مارس 2015 بوده و تحلیلگران نسبت به عرضه مازاد در سال جاری هشدار دادند.

    شرکت بی‌اچ‌پی سومین تولیدکننده سنگ‌آهن دنیا بعد از ریوتینتو و واله، در سال جاری در حدود 30 میلیون تن به عرضه جدید خود اضافه خواهد کرد.

    کلودیو آلوز، رئیس بازاریابی جهانی شرکت واله اعلام کرد: رشد اقتصادی پایدار در چین باید تا آغاز دهه آینده موجب پشتیبانی از تقاضای سنگ‌آهن شود؛ هر چند نوسانات قیمت سنگ‌آهن و فولاد در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها