عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه چشم انداز روشن بورس را تشریح کرد:

بازدهی بازار سهام، دو برابر بازار پول

عصر بازار- بازار سرمایه در ماه های پایانی سال گذشته جهش های تند و هیجانی را تجربه کرد و به همین دلیل اکنون در فاز اصلاحی قرار گرفته است.

بازدهی بازار سهام، دو برابر بازار پول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه و مدیر عملیات بازار تامین سرمایه آرمان  با ذکر این نکته که در سه ماهه پایانی سال گذشته شرکت های خودرویی با رشد تند و هیجانی مواجه شدند گفت: در سه ماهه پایانی سال گذشته شرکت های خودروسازی به دلیل اخبار و شایعاتی که پیرامون آنها وجود داشت، مورد اقبال بازار قرار گرفتند و به تبع آن برخی صنایع با رشد مواجه شدند ولی رشد آنها به اندازه صنعت خودرو نبود.

    وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مجامع عمومی شرکت ها و با ذکر این نکته که فصل برگزاری مجامع عمومی فرا رسیده است افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل برگزاری مجامع و انتشار گزارش های 3 ماهه شرکت ها، پیش بینی می شود که شرکت های حاضر در بازار سرمایه سودهای خوبی در مجامع تقسیم کنند و این اتفاق روند بازار را صعودی کند. البته برای تحقق این امر ضروری است بازار خود را وابسته کامل به یک صنعت نکند.

    این کارشناس بازار سرمایه چشم انداز روشن اقتصاد کشور را از دیگر عوامل رونق بازار سرمایه دانست و گفت: با  توجه به سیاست های دولت برای خروج از رکود غیر تورمی،  پیش بینی می شود که سرعت رشد اقتصادی در سال جاری بیشتر از سال 94 باشد و چون بازار سرمایه معلول وضعیت اقتصادی است، لذا می توان گفت که بورس در سال جاری مثبت خواهد بود و از سایر بازارها پیشی خواهد گرفت.

    ثابت با برشمردن سایر عوامل تاثیر گذار بر رشد بازار به تثبیت قیمت نفت در کانال 40 تا 50 دلار اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین با توجه به  تلاش ها برای تک نرخی شدن قیمت ارز، پیش بینی می شود که بازار سرمایه در سال 95 روند مثبتی را طی کند و به نظر می رسد دو برابر نرخ سود بانکی بازدهی داشته باشد.

    وی ادامه داد: در سایر بازارها از جمله بازار مسکن عرضه بیشتر از تقاضا است و بازدهی آن ثابت به نظر می رسد همچنین بازار ارز نیز کنترل شده است، در نتیجه  بازار سرمایه با اقبال بیشتری روبرو خواهد بود و با توجه به ارزشمندی صنایع مثبت می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان پیش بینی کرد: در سال 1395 به دلیل اتفاقاتی که در خصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی، افزایش قیمت نفت و جبران کسری بودجه و همچنین همکاری بیشتر مجلس آینده با دولت رخ می دهد، وضعیت بورس بهبود پیدا می کند و بازار سرمایه از سایر بازارها پیشی خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها