عصر خودرو

صدور نفت ایران به آلمان توسط شل

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به وجود اختلافاتی با شل بر روی حجم فروش نفت، گفت: این احتمال وجود دارد که شل بخشی از نفت خریداری شده ایران را به آلمان و آفریقای‌جنوبی منتقل کند.

صدور نفت ایران به آلمان توسط شل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری  درباره آخرین وضعیت امضای قرارداد فروش نفت خام به شرکت شل انگلیس، گفت: هم اکنون مذاکرات با این شرکت انگلیسی به منظور فروش نفت خام آغاز شده و شل قرار است بخشی از نفت خام مورد نیاز خود را در بازارهای مختلف توسط ایران تامین کند.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تاکنون قراردادی با شل برای فروش نفت خام امضا نشده است، در خصوص دلایل تاخیر در امضای قرارداد فروش طلای سیاه به این شرکت چند ملیتی، اظهار داشت: هم اکنون اختلافاتی درباره حجم فروش نفت بین شرکت نفت و شرکت شل وجود دارد اما این اختلافات عمیق نبوده و پیش بینی می شود با انجام مذاکگرات بیشتر توافق حاصل شود.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که به دنبال فروش چند هزار بشکه نفت خام به شرکت شل هستید؟ تصریح کرد: هنوز بر روی حجم فروش نفت توافقی نکرده ایم اما هر چه بیشتر نفت توسط این شرکت انگلیسی خریداری شود استقبال می کنیم و محدودیتی وجود ندارد.

    قمصری با بیان اینکه شل قصد دارد نفت خام برخی از پالایشگاه های خود در آفریقای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی را از طریق ایران تامین کند، بیان کرد: شرکت شل در کشورهای مختلف جهان دارای پالایشگاه و یا سهام پالایشگاهی بوده و نفت ایران در این پالایشگاه ها مصرف خواهند شد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین درباره زمان از سرگیری صادرات نفت خام ایران به آلمان هم توضیح داد: قبل از تحریم‌ها صادرات نفت در قالب قراردادهای بلندمدت به آلمان نداشته ایم.

    وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که شرکت شل بخشی از نفت خام خریداری شده ایران را به آلمان منتقل کند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با انجام مذاکرات بیشتر توافق نهایی با این شرکت برای فرشو نفت خام حاصل شود.

     فروردین ماه سال‌جاری و همزمان با پرداخت بدهی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شد.

    سیدعلی اصغر هندی مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی شرکت نفتی شل، گفت: بدهی شرکت شل به ایران پرداخت شده، ضمن آنکه دریافت بقیه مطالبات وزارت نفت در دست مذاکره و پیگیری است.

    با پرداخت این بدهی نفتی، شرکت ملی نفت ایران می تواند پس از امضای قرارداد فروش نفت با شرکت‌های توتال فرانسه، لوک اویل روسیه، سپسای اسپانیا و هلنیک پترولیوم یونان با شرکت شل انگلیس هم قرارداد فروش نفت خام و یا میعانات گازی امضا کند.

    از سوی دیگر در حالی هم اکنون شرکت شل بدهی نفتی خود را به ایران پرداخت کرده است که پیش از این، شرکت ملی نفت ایران شرط از سرگیری فروش نفت و آغاز همکاری‌ها با این شرکت انگلیسی- هلندی را وصول بدهی 2.8 میلیارد دلاری عنوان کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها