عصر خودرو

واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه کارون ۳ تعمیر و به شبکه سراسری متصل شد

عصر بازار- واحد شماره ۵ نیروگاه کارون ۳ پس از انجام تعمیرهای اساسی به شبکه سراسری پیوست.

واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه کارون ۳ تعمیر و به شبکه سراسری متصل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون 3 با اعلام این خبر افزود: این ژنراتور جزو ژنراتورهای بزرگ نیروگاه‌های برق آبی محسوب می‌شود که با وزنی افزون بر 900 تن و توان تولیدی 250 مگاوات در ساعت نقش مهمی در شبکه برق کشور و کنترل فرکانس آن ایفا می کند.

    "نصرالله طاهری" با بیان اینکه ژنراتور واحد شماره 5 از ناحیه سیم‌پیچ، قطب‌ها و هسته دچار آسیب شدید شده بود، تصریح کرد: بلافاصله پس از تشخیص علت تریپ، با کمک نیروهای تعمیراتی شرکت در سه شیفت کاری در طول شبانه‌روز، مراحل بررسی آن انجام و تمامی قطب‌های آسیب دیده از محل خود خارج شده و مورد تعمیر قرار گرفتند.

    وی با اشاره به تحریم مواد عایقی و موانع تهیه آن ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان سازمان آب و برق خوزستان، مواد مورد نیاز خریداری و به کشور انتقال داده شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار تعمیر سیم پیچ و نصب قطب‌ها و همچنین تست های الکتریکی پایانی انجام و گروه مکانیک عملیات لاورینگ و الایمنت را با موفقیت به اتمام رسانده و واحد در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون 3 در پایان خاطرنشان کرد: انجام این گونه تعمیرات توسط نیروهای داخلی، دستاورد فنی و تجربه بزرگی برای سد و نیروگاه کارون 3 محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها