عصر خودرو

تحلیلی بر شاخص بورس تهران؛

اطمینان از رونق نسبی بورس در میان مدت

عصر بازار- چشم انداز کوتاه مدت بورس در حالی هنوز نشانه رونق پایدار را ندارد که نشانه های رکود و یا نزول های قوی نیز در آن مشاهده نمی شود.

اطمینان از رونق نسبی بورس در میان مدت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در واقع این علایم حاکی از بلاتکلیفی فعالین بازار و نبود اعتماد کافی به آینده آن است تا در جذب سرمایه های ریسک پذیر بتواند موفق باشد. به این ترتیب یکی از سقف های مهم برای ایجاد حرکت های صعودی در کوتاه مدت 75 هزار و 500 واحد است که اگر شکست آن با موفقیت انجام شود، شاخص دست کم یک هفته در بالای این سقف نوسان خواهد کرد. بنابراین می توان با اطمینان از رونق نسبی بورس در میان مدت و کوتاه مدت صحبت کرد و برای رونق بورس در بلند مدت 84 هزار واحد یک ماشه قوی برای شلیک بورس به سمت رونق پایدار خواهد بود.

    در وضعیت فعلی نوسان گیری برای افراد حرف های امکان پذیر و قابل توصیه است و افراد غیر حرفه ای فعلا باید کنار بایستند تا عدد شاخص دست کم از سقف 75 هزار و 500 واحد عبور کرده و شکست این سقف تثبیت گردد. بنابراین بهتر است آماتورها به طمع خرید در نقاط بسیار پایین سرمایه خود را وارد بازار نکنند. به این دلیل که بازار نوسانی برای این دسته از افراد خطرات مضاعف به همراه دارد. اما بررسی و حتی خرید سهام پر پتانسیل و با نشانه های بنیادین قوی برای سرمایه گذاری بلند مدت دارای توجیه است.

    *سعید محمدی جزی تحلیلگر بازار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها