عصر خودرو

نگاهی به صندوق های سرمایه گذاری در هفته آخر اردیبهشت

عصر بازار- در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، شاخص کل بورس با ۴۳۱ واحد افزایش ( ۰.۵۶۷درصد) نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۶.۴۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص فرابورس با ۴.۴۲ واحد افزایش (۳.۰۷درصد) نسبت به هفته قبل به ۱۰.۴۷۹ واحد رسید.

نگاهی به صندوق های سرمایه گذاری در هفته آخر اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این دوره سه شرکت شرکت فنرسازی زر (خزر)، فروسیلیس ایران (فروس) و کاغذسازی کاوه (چکاوه) به ترتیب با 31.95درصد، 0.973درصد و 27.9درصد بازدهی در صدر پربازده ترین شرکتها بورسی و فرابورسی قرار دارند. از طرف دیگر سه شرکت پتروشیمی (جهرم)، فولادکاویان (فوکا) و نیروترانس (بنیرو) به ترتیب با 34درصد، 20درصد و 12درصد در قعر جدول قرار دارند. در مجموع در دوره مورد نظر شاهد نوسانات زیادی در اکثر سهم ها در گروههای مختلف بدلیل سردرگمی بازار بودیم.

    در میان صندوق های سرمایه گذاری در سهام (که حداکثر می توانند 30درصد اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه 9513، سه صندوق ایساتیس، بانک اقتصادنوین و معین بهگزین به ترتیب با بازدهی ماهانه 15.10درصد، 8.3درصد و 5.10درصد در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق فام، نواندیشان و قابل معامله هستی بخش آگاه(ETF) به ترتیب با بازدهی منفی 8.8درصد ، 8.40% و 6.9درصد در انتهای لیست قرارگرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 2.6 منفی بوده است.

    در میان صندوق های سرمایه گذاری مختلط (که طبق قانون حداقل باید 40درصد و حداکثر باید 60درصد اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه 9513، آسمان خاورمیانه، توسعه پست بانک و تجربه ایرانیان به ترتیب با بازدهی ماهانه 5درصد، 4.5درصد و .62درصد در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق های صندوق سرمایهگذاری پاداش سهامداری توسعه یکم، نیکی گستران و مشترک آرمان شهر به ترتیب با بازدهی های منفی 3.2درصد، 3.1درصد و 2.9درصد در انتهای لیست قرارگرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 2.6 منفی بوده است.

    در میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (که طبق قانون حداقل باید 70درصد اوراق مشارکت داشته باشند) در پایان روز سه شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه 9513 ، صندوق های توسعه تعاون صبا ، امین آشنای ایرانیان و نیکوکاری پرسپولیس به ترتیب با بازدهی ماهانه 3.4درصد، 2.1 درصد و 2.1درصد در صدر جدول قرار دارند. از طرف دیگر صندوق های نیکوکاری ندای امید ، آتیه ملت و توس ایرانیان به ترتیب با بازدهی منفی 2.3%، و بازدهی های مثبت 0.9درصد و 1درصد در انتهای لیست قرارگرفته اند. البته اشاره به این نکته حائز اهمیت است که بازدهی ماهانه شاخص در تاریخ مذکور 4.4 منفی بوده است.

    از طرف دیگر در میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت صندوق گنجینه آرمان شهر با تضمین سود 02درصد و خالص ارزش دارییهای 141.566.613میلیون ریال همچنان بالاتر از صندوق لوتوس پارسیان با سود تضمینی 20درصد قرار گرفته و در صدر جدول صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از لحاظ خالص ارزش دارایی ها قرار گرفته است.

    *احسان طیبی، مدیر صندوق کارگزاری بانک صنعت و معدن

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها