عصر خودرو

به پیش بینی اکونومیست;

قیمت نفت باوجود رشد تولید ایران احیا می‌شود

عصر بازار- واحد اطلاعات اکونومیست از حفظ پیش بینی خود بر تثبیت میانگین قیمت نفت برنت در سطح ۴۰ دلار در سال ۲۰۱۶خبرداد.

قیمت نفت باوجود رشد تولید ایران احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایلنا، این واحد اطلاعاتی در تازه ترین گزارش خود آورده است که براساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، در سه ماه نخست سال 2016، عرضه جهانی نفت خام حدود یک میلیون و 540 هزار بشکه از تقاضا فراتر بوده است که این مقدار اندکی پایین تر از مازاد عرضه یک میلیون و 740 هزار بشکه ای ثبت شده در سال 2015 است.

    واحد اطلاعات اکونومیست انتظار دارد تا پایان امسال ذخیره سازیهای نفت خام با روند آرامی رشد کند.

    از سوی دیگر، این واحد اطلاعاتی معتبر انتظار دارد که قیمت جهانی نفت در سال2017 افزایش می یابد، سالی که برای نخستین بار از 2013 تاکنون، مصرف سالانه نفت در جهان از مقدار تولید پیشی خواهد گرفت. این اتفاق نشان دهنده رشد اقتصادی سریع تر خواهد بود و به نوعی نیز تاثیر منفی سالها قیمت پایین بر سرمایه گذاری در تولید نفت را به رخ می کشد.

    برهمین اساس است که واحد اطلاعات اکونومیست پیش بینی کرده است که قیمت نفت برنت به ٥٦ دلار  برای هر بشکه می رسد و حتی با تداوم روند عرضه و تقاضا، سال 2018 قیمتهای بالاتری برای نفت به ثبت می رسد.

    از سوی دیگر، واحد اطلاعات اکونومیست پیش بینی کرده که کند شدن رشد اقتصادی چین تاثیر قابل توجهی بر اقتصادهای دیگر خواهد داشت و انتظار می رود میانگین قیمت نفت در سال 2018 به ٦٨ دلار در هر بشکه باشد.

    براساس این پیش بینی تداوم افزایش تولید نفت از سوی برخی تولیدکنندگان نفت عضو اوپک ازجمله ایران، عراق و لیبی سبب می شود که بار دیگر از سال 2019 عرضه از تقاضا پیشی گیرد و پیش بینی رکود اقتصادی در امریکا مانع از تداوم عرضه می شود.

    براساس این برآوردها انتظار می رود قیمت نفت خام برنت با اندکی کاهش در سال 2019 به میانگین به ٦٣ دلار برای هربشکه برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها