عصر خودرو

نماینده مجلس:

شرکت لوله گستر اسفراین از فهرست خصوصی سازی خارج شد

عصر بازار- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از خارج شدن شرکت لوله گستر این شهرستان از فهرست خصوصی سازی تا فراهم شدن شرایط مساعد برای این شرکت صنعتی خبر داد.

شرکت لوله گستر اسفراین از فهرست خصوصی سازی خارج شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هادی قوامی اظهار کرد: در نشست هفته گذشته هیات واگذاری شرکت های دولتی در وزارت اقتصاد با حضور وزرا و معاونین وزارت صنعت معدن و تجارت، اقتصاد، دادگستری و نمایندگان ناظر مجلس و سایر اعضا، دستور واگذاری شرکت لوله گستر با پیشنهادی از سوی سازمان خصوصی سازی برای کسب مجوز هیات واگذاری بررسی شد.
    وی افزود: در این پیشنهاد کل ارزیابی کارشناسان دادگستری برای شرکت لوله گستر دو هزارو 700 میلیارد ریال بود که در پیشنهاد سازمان خصوصی سازی این مبلغ با 25 درصد بخشش و به قیمت دو هزار و میلیارد ریال برای فروش و واگذاری در نظر گرفته شده بود و دراین میان درصدی هم از سود آن کم می شد.
    قوامی بابیان اینکه واگذاری این شرکت فعلا به صلاح نیست افزود: پس از مخالفت با پیشنهاد واگذاری این شرکت صنعتی و موافقت هیات واگذاری با این نظر ، شرکت لوله گستر اسفراین فعلا از دستورکار واگذاری ها خارج شد تا وزارت صنعت،معدن و تجارت یک سری شرایط را برای واگذاری این گونه صنایع مهم آماده کند و در جلسه هیات واگذاری بیاورد و بعد تحت آن شرایط اگر مشتری پیدا شد که اهلیت داشته باشد و ظرف دو سال بتواند این صنایع را به 50 درصد تولید اسمی اش برساند واگذاری انجام شود.
    وی تصریح کرد: شرکت لوله گستراسفراین تامین کننده نیازهای راهبردی کشور است وهمانطور که کمک شد این مجموعه به دولت باز گردد باید طرح های تکمیلی داخلی آن و طرح های مشارکتی با خارجی ها درآن انجام و تکمیل شود.
    شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری_مغزی مورد نیاز صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور ، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شدو با ظرفیت اسمی 100هزار تن در سال 1385 دراین شهرستان به بهره برداری رسید .
    این شرکت دارای پنج خط تولیدی شامل خط نورد_خط عملیات حرارتی_خط تکمیلی کیسینگ_خط تکمیلی تیوبینگ_خط کوپلینگ(اتصالات) بوده و با 642 نفر پرسنل در حال تولید و عرضه محصولات خود (از سایز 1/9 تا 16 اینچ) به بازار مصرف می باشد.
    به گفته کارشناسان و مسئولان تحریم ها، عدم خرید وزات نفت از این شرکت و واردات لوله خارجی به کشور علی رغم تولید محصولات این شرکت در کشورو پرداخت نشدن مطالبات شرکت از سوی سازمانها و ....باعث مشکلات مالی و تولیدی برای شرکت لوله گستردر سال های گذشته شده است که با اجرای برجام و فرصت های جدید سرمایه گذاری و تولیدی امید می رود این شرکت پس ازگذر از دوره مشکلات بتواند با بازگشت به سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران و خروج از فهرست خصوصی سازی به اجرای وتکمیل طرح های داخلی بپردازد و رونق دوباره خود را باز یابد .
    شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارابودن دو صنعت بزرگ و مهم فولاد و لوله گستر، قطب صنعتی خراسان شمالی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها