عصر خودرو

ادغام بانک‌ها تنها گزینه نجات صنعت بانکداری;

مالیات از نوسان گیران به بورس کمک می‌کند

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس، ادغام بانک‌ها را تنها راه نجات صنعت بانکداری در شرایط رکود فعلی عنوان کرد و گفت: صنعت بانکداری در میان مدت به واسطه مشکلات خود، سود کمتری را برای سهامداران خود محقق خواهد ساخت.

مالیات از نوسان گیران به بورس کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس در برابر این پرسش که چه زمانی بازار سهام از رخوت و شرایط خنثی خارج خواهد شد؛ گفت: نمی توانم روند پیش رو را پیش بینی کنم، چون اطلاعات جدیدی از رخدادهای درونی بازار ندارم و در بازار نیستم، اما با این همه همچنان روند های عمومی را پیگیری می‌کنم.

    وی درباره ایده اخذ مالیات از معاملات کوتاه مدت نگر (نوسان گیری) گفت: چون سفته بازی بسیار بالا است و شاید هنوز صلاح بر این باشد که این ایده مورد بررسی قرار گیرد، ولی باید وقت مناسب آن را پیدا کرد و به نظر می رسد در شرایط خوب بازار اخذ این مالیات از معاملات نوسانگیری کمتر از سه ماه ، شاید کمی به بازار سهام کمک کند که به سمت سرمایه گذاری های بلند مدت حریان پیدا کند.

    دبیر کل اسبق بورس تهران با اشاره به وضعیت صنعت بانکداری گفت: در بازار سرمایه ایران ناگزیریم که بسیار فراتر از گزارش ها و صورت های مالی شرکت ها حرکت کنیم و سطح تحلیل های خود را افزایش دهیم.

    وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف بانکها تنها ناشی از اقتصاد کلان کشور نیست، عنوان کرد: این نگرانی وجود داد که هنوز نمی دانیم تا چه میزان باید به ارقام اعلام شده ترازنامه‌ای از سوی بانک ها اعتماد و اتکا کرد.

    به گفته این استاد دانشگاه لحاظ کردن وجه التزام در سود بانک ها و عدم دریافت ذخیره مشکلی است که در حال حاضر از سوی بانک ها اعمال و هیچ ایرادی نیز به آن وارد نمی شود.

    عبده تبریزی برخی از ارقام اعلامی از سوی بانک ها را نگران کننده دانست و دارایی های فیزیکی بانک ها را مورد اشاره قرار دادو گفت:صنعت بانکداری در میان مدت به واسطه مشکلات خود، سود کمتری را برای سهامداران خود محقق خواهد کرد.

    رفع مشکلات صنعت بانکداری در گرو افزایش سرعت کنترل بانک مرکزی بر این صنعت است و در این میان تنها موضوع روشن در نظام بانکی را که از امکان توسعه برخوردار است، پایین بودن مجموع اعتبارات اعطایی آن است که می تواند توسعه یابد.

    مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از پرداخت نرخ های بالا برای سپرده های سرمایه گذاران از سوی برخی از بانک و موسسات مالی و اعتباری، از این اقدام به عنوان عاملی نام برد که سبب شده است، تا دیگر بانک ها نیز مجبور به پرداخت چنین نرخ هایی به سپرده گذاران خود شوند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین بانک های ایران توان پرداخت سود هایی با نرخ 20 درصد را ندارند، از ادغام بانک ها در جهت تجدید ساختار صنعت بانکی و کاهش نرخ سود بانکی به عنوان راه حل هایی نام برد که صنعت بانکداری کشور ناگزیر به اجرای آن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها