عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

سهم ۵۴ درصدی سه صنعت بورسی از حجم کل معاملات هفتگی

عصر بازار- در هفته گذشته، حجم معاملات نسبت به هفته قبل ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و ۳ صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "فلزات اساسی" به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۱۰ درصد و در مجموع بیش از ۵۴ درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

سهم ۵۴ درصدی سه صنعت بورسی از حجم کل معاملات هفتگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال 1395، شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.6 درصد، شاخص کل (هم وزن) یک درصد و شاخص قیمت (هم ­وزن) 0.4 درصد افزایش و شاخص قیمت (ارزش وزنی) 0.2 درصد کاهش داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران 3.1 درصد و قیمت دلار مبادله­ ای 0.1 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه قیمت سکه بهار آزادی 0.9 و قیمت یورو مبادله­ ای 0.8 درصد افت داشته است.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در هفته گذشته، حجم معاملات نسبت به هفته قبل 13 درصد کاهش پیدا کرد و 3 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری" و "فلزات اساسی" به ترتیب 26، 18 و 10 درصد و در مجموع بیش از 54 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در هفته منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال 1395، صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی 15.8 درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت " ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری " با افت 9.1 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، "تاید واتر خاور میانه" با 227  درصد مثبت و " سایپا آذین" با 18.4 درصد منفی، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته ­اند.

    مطابق این گزارش در هفته گذشته، قیمت صندوق­ های سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران تغییر چندانی نداشته است و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.7 درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده است.

    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­ های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 3.9 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST100) با افت 6.9 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    در 30 روز منتهی به بیست و نهم اردیبهشت ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان نقره با 4.1 درصد رشد، پیشتاز بوده است. در این مدت نیکل با 5 درصد کاهش، بیشترین افت را در میان فلزات اساسی تجربه کرده است. در مدت مشابه، قیمت انواع نفت با افزایش قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 21، 13 و 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها