عصر خودرو

هند خواستار افزایش ۲ برابری واردات نفت از ایران شد

عصر بازار- نخست وزیر هند در سفر امروز به تهران علاوه بر نهایی کردن موافقتنامه توسعه بندر چابهار، به دنبال دو برابر کردن واردات نفت خود از ایران و برخورداری از حق توسعه یک میدان گازی عظیم در این کشور است.

هند خواستار افزایش ۲ برابری واردات نفت از ایران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در آستانه سفر به ایران گفت، ارتقاء ارتباطات، تجارت، سرمایه گذاری و شراکت انرژی اولویت وی در سفر به تهران خواهد بود.

    مودی که امروز بعد از ظهر وارد تهران می شود، با رهبر معظم ایران، آیت الله خامنه ای و رئیس جمهوری این کشور، حسن روحانی دیدار و درباره ارتقاء روابط دوجانبه تجاری، انرژی و مناسبات استراتژیک گفت و گو خواهد کرد.

    وی در تویتر خود نوشت: «ارتقاء ارتباطات، تجارت، سرمایه گذاری، شراکت انرژی، فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم اولویت ما خواهد بود.»

    وی قرار است پس از رسیدن به تهران از محله ای به نام گوردوارا دیدار کند.

    مودی گفت، دیدارهای وی با آقای روحانی و رهبر معظم انقلاب ایران فرصتی برای ارتقاء «شراکت استراتژیک ما»  فراهم خواهد ساخت.

    وی با اشاره به اینکه در این سفر به دنبال نهایی کردن موافقتنامه چابهار خواهد بود گفت: «ایران و هند از روابط تمدنی برخوردارند و دارای منافع مشترکی در زمینه صلح، امنیت، ثبات و رفاه منطقه هستند.»

    علاوه بر موافقتنامه توسعه بندر چابهار، هند به دنبال دو برابر کردن واردات نفت خود از ایران و برخورداری از حق توسعه یک میدان گازی عظیم در این کشور است.

    بعد از لغو تحریم ها، ایران شاهد حضور هیئت های مختلف تجاری و دیپلماتیک از کشورهای مختلف و رهبران کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه بوده است.

    پیش از این، نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل و بزرگراه های هند، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و سوشما سواراج، وزیر امور خارجه این کشور سفرهایی را به تهران انجام داده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها