عصر خودرو

برآورد آژانس‌ اطلاعات انرژی آمریکا:

نفت برنت تا سال ۲۰۲۰ به ۷۷ دلار می‌رسد

عصر بازار- در پی به تعادل رسیدن تدریجی عرضه و تقاضا در طول زمان، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم‌انداز انرژی سالانه خود اعلام کرد متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به بشکه‌ای ۷۷ دلار خواهد رسید.

نفت برنت تا سال ۲۰۲۰ به ۷۷ دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  آژانس اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که با توجه به روند رو‌به‌رشد تقاضا، قیمت نفت تا سال 2020 و بعد از آن به روند صعودی خود ادامه دهد.

    اخیرا، انس‌ الصالح، وزیر نفت و دارایی کویت اعلام کرد، اعتقاد دارد که قیمت نفت در سال 2016  در محدوده 50 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود. اما بر اساس پیش‌بینی EIA، در سال 2016، قیمت نفت برنت به طور متوسط بشکه‌ای 37 دلار خواهد بود. این در حالی است که میزان مصرف جهانی نفت در سال جاری 95.24 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود و در سال 2017 به 96.78 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
    در همین زمان، آژانس انتظار دارد عرضه جهانی نفت در سال 2016، به 96.23 میلیون بشکه در روز و در سال 2017 به 96.99 میلیون بشکه در روز برسد.

    آژانس اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرده که رشد تولید نفت آمریکا تا سال 2040 به 11.3 میلیون بشکه برسد. این رشد نشان‌دهنده نرخ بهبود بالاتر از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و قیمت‌های بالاتر خواهد بود.

    گزارش سالانه آژانس نشان می‌دهد که قیمت‌های پایین نفت تولید روزانه نفت خام آمریکا را زیر 9.5 میلیون بشکه باقی نگاه خواهد داشت. آژانس پیش‌بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال 2016 به طور متوسط 8.6 میلیون بشکه در روز و در سال 2017 معادل 8.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود.
    تولید متوسط روزانه نفت آمریکا در سال 2015 معادل 9.4 میلیون بشکه و مطابق با برآورد آژانس بوده است.

    باور عمومی این است که در حال حاضر عرضه، قیمت‌ها را در بازار نفت جهانی تعیین می‌کند. دلیل قیمت‌های پایین نفت عرضه مازاد در بازارها بعد انقلاب نفت شیل در ایالات متحده بوده است. در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش تولید در کانادا و نیجریه، قیمت نفت با رشد اندکی مواجه شده است. عوامل مالی نظیر تقویت دلار، رشد اقتصادی چین و .. نیز روی قیمت جهانی نفت تاثیرگذار بوده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها