عصر خودرو

پرواز با بویینگ یا ایرباس از مسکو و پترزبورگ به ۳ کلانشهر ایران

عصر بازار- پرواز با بویینگ یا ایرباس از مسکو و پترزبورگ به ۳ کلانشهر ایران در دستور کار خطوط هواپیمایی روسیه قرار گرفت.

پرواز با بویینگ یا ایرباس از مسکو و پترزبورگ به ۳ کلانشهر ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت هواپیمایی «سیبیر» روسیه اعلام کرده است که کارهای مقدماتی برای آغاز پروازها از مسکو به چند شهر ایران از جمله مسیر مستقیم پایتخت این کشور به مشهد با بهترین هواپیماها در چارچوب مجوز آژانس فدرال حمل و نقل هوایی وزارت راه روسیه آغاز شده است.

    دو شرکت هواپیمایی روسی سه روز پیش مجوز راه‌اندازی 12 پرواز مسافرتی هفتگی به شهرهای تهران، اصفهان و مشهد را دریافت کردند. این اقدام در چارچوب گسترش روابط گردشگری دو کشور صورت می‌گیرد.

    وزارت حمل و نقل روسیه افزون بر «سیبیر» شامل گروه‌­های اس 7 به شرکت «خطوط هوایی اورال» اجازه داده که به مقاصد تعیین شده در ایران پرواز کنند.

    براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است: پیشتر پیشنهاد پروازهای مستقیم از سوی برخی شرکت های حمل و نقل هوایی روسیه از جمله «گروزنی آویا»، «سورنی وتر»، «ویم آویا» و «ایکار» برای برقراری پرواز در مسیر ایران داده شده بود که رد شد.

    بنا به گزارش این خبرگزاری، برای دو شرکت «اس 7» و «خطوط اورال» پس از امضای یادداشت تفاهم بین تهران و مسکو در ماه فوریه سال جاری و تمایل به افزایش تا 28 پرواز در هفته، مجوز لازم صادر شد و اکنون توافق ها از حرف در حال رسیدن به مرحله عمل است.

    آنا باشینا دبیر مطبوعاتی شرکت هواپیمایی «سیبیر» در گفت وگو با خبرنگار رادیو اسپوتنیک، در این باره اظهار کرد: ما چهار مسیر مسکو - تهران، مسکو- اصفهان، مسکو - مشهد و سن پترزبورگ - تهران را انتخاب کرده‌ایم. وی افزود: گروه اس 7 در این مسیرها فعالیت خواهد کرد، زیرا ظرفیت توسعه بازار حمل و نقل در این چهار مسیر مناسب است. فعلا برای صحبت از زمان استارت و تعداد پروازها زود است، زیرا فقط کارهای اولیه را انجام داده‌ایم و همکاران ما مشغول انجام امور مقدماتی هستند. تمامی پروازهای اس 7 با هواپیماهای جدید و روز ایرباس و بویینگ انجام می‌شود ولی هنوز مشخص نیست کدام مدل را برای مسیرهای ایران انتخاب کنیم.

    اکنون شرکت های هواپیمایی «ایرفلوت» روسیه چهار روز در هفته و ایران ایر و ماهان نیز بین دو کشور پرواز دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها