عصر خودرو

هشدار صندوق بین‌المللی پول به بانک‌های مرکزی

عصر بازار- یکی از مقامات صندوق بین‌المللی پول به بانک‌های مرکزی نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره هشدار داد.

هشدار صندوق بین‌المللی پول به بانک‌های مرکزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جولی کوزاک، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول طی نشست مطبوعاتی گفت که سطح تورم در بسیاری از اقتصادها کاهش یافته، اما هنوز به هدف نرسیده یا به اندازه کافی به هدف نزدیک نشده است.

    وی گفت: «خط یا دیدگاه ما ثابت است و از بانک‌های مرکزی می‌خواهیم که در برابر تسهیل زودهنگام سیاست‌های پولی مراقب باشند».

    کوزاک اظهار کرد: با این حال، در جایی که تورم و انتظارات تورمی اساسی به وضوح و قاطعانه به سمت سطوح هدف بانک‌های مرکزی حرکت می‌کنند، ممکن است به تعدیل‌هایی در سیاست پولی نیاز باشد.

    وی خاطرنشان کرد که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی خود را به 3.1 درصد برای سال 2024 افزایش داده که 0.2 درصد بیشتر از تخمین 2.9 درصدی ارائه شده در چشم‌انداز اقتصاد جهانی (WEO) این موسسه در ماه اکتبر است.

    بر اساس به‌روزرسانی چشم‌انداز اقتصاد جهانی که در ماه ژانویه منتشر شد، انتظار می‌رود، اقتصاد جهانی در سال 2025 نرخ رشد 3.2 درصدی را نشان دهد.

    کوزاک می‌گوید: بازنگری رو به بالا عمدتا به دلیل انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات‌متحده و چندین بازار بزرگ در حال ظهور و کشورهای در حال توسعه انجام شده است.

    وی افزود: «در عین حال، تورم در بیشتر مناطق سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته که به کمک کاهش محدودیت‌های عرضه و تاثیر سیاست‌های پولی محدودکننده است».

    برچسب ها