عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تسریع در روند معاملات عامل مهم در جذابیت صندوق بخشی

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی به سبب تسریع در روند معاملات و سودآوری مناسب از جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برخوردار است.

تسریع در روند معاملات عامل مهم در جذابیت صندوق بخشی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، امیر وفایی در رابطه با مزیت صندوق‌های بخشی، اظهار کرد: با توجه به تنوع سطح ریسک پذیری اشخاص هرچه ابزارهای معاملاتی افزایش یابند به تبع شاهد تعمیق و حرفه‌ای‌تر شدن سطح معاملات خواهیم بود.

    وی افزود: گاهی ممکن است اتفاقی مثبتی روی یک سهم در صنعت به‌خصوصی رخ دهد و فرد سهام شرکت مربوطه را نداشته و به همین خاطر نمی‌تواند از سود حاصله منتفع شود، در حالی که با مشارکت در صندوق‌های بخشی به سبب در برگیری تمام شرکت‌های صنعت توسط این صندوق شخص سرمایه‌گذار در کلیت سود و زیان شریک خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق‌های بخشی به سبب تسریع در روند معاملات و سودآوری مناسب از جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برخوردار است.

    وفایی تصریح کرد: صندوق‌های بخشی به سبب حرفه‌ای‌تر کردن معاملات و مدیریت توسط خبرگان و متخصصان بازار سرمایه یکی از ابزارهای مهم در آینده بازار محسوب می‌شوند.

    وی گفت: تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به منظور جذب سرمایه‌گذار از پرداخت مالیات معاف هستند، سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند در راستای افزایش جذب سرمایه‌گذاری غیر مستقیم معافیت این صندوق‌ها را افزایش دهد.

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان در پایان گفت: سازمان بورس اوراق بهادار در دوسال اخیر اقدامات حائز اهمیتی را در حوزه گسترش ابزارهای معاملاتی انجام داده، اما انتظار می‌رود در راستای تعمیق معاملات شاهد رشد روز افزون ابزارها باشید.

    برچسب ها