عصر خودرو

معاون زنگنه اعلام کرد:

افزایش صادرات به ۲.۲میلیون بشکه

برنامه‌توقف افزایش تولیدنفت نداریم

عصر بازار- معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا تابستان تولید نفت ایران از مرز ۲.۲ میلیون بشکه در روز عبور می‌کند، گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای فریز و یا توقف افزایش تولید و صادرات نفت ابلاغ نکرده است.

افزایش صادرات به ۲.۲میلیون بشکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رکن‌الدین جوادی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران، گفت: در حال حاضر حجم صادرات نفت خام ایران بدون احتساب میعانات گازی به دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تعهد افزایش صادرات نفتی که به دولت در دوران پساتحریم داده شده بود، روزانه 2 میلیون بشکه نفت بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت نفت به تعهدات افزایش صادرات نفت خود در قبال دولت عمل کرده است.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با وجود افزایش صادرات نفت، اما روند افزایش تولید نفت خام ایران فعلا متوقف نمی شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه های در دست اجرا در قالب یک برنامه کوتاه مدت ظرفیت صادرات نفت خام ایران تا اواسط تابستان به دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که ایران چه زمانی به مذاکرات «فریز» نفتی می پیوندد؟ بیان کرد: شرکت ملی نفت به دنبال افزایش تولید و صادرات نفت خام کشور بوده و پیوستن به مذاکرات «فریز» نفتی به سیاست های کلان وزارت نفت و دولت بستگی دارد.

    معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دولت و وزارت نفت هیچ گونه سیاست و برنامه ای به منظور توقف افزایش تولید و صادرات نفت خام به شرکت ملی نفت ایران ابلاغ نکرده و از این رو برنامه های افزایش تولید نفت خام کشور ادامه می‌یابد.

    جوادی، اردیبهشت ماه امسال هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایران چه زمانی به اجرای طرح فریز نفتی می پیوندد، گفته بود: از حدود 4 سال قبل نظام سهمیه بندی اوپک به طور کامل از بین رفته است و تمام کشورها بر اساس ظرفیت های خود نفت تولید و صادرات می‌کنند.

    وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که طرح سهمیه بندی در اوپک احیا نشود افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران متوقف نخواهد شد، خاطرنشان کرده بود: در صورتی‌که نظام سهمیه بندی در اوپک احیا شود آماده مذاکره با اعضای اوپک به منظور صادرات نفت ایران در قالب سهمیه‌های تعیین شده خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها