عصر خودرو

قاره سیاه بازار جدید LPG ایران؛

صادرات گاز مایع به ۳ کشور آفریقایی آغاز شد

عصر بازار- یک مقام مسئول از آغاز صادرات گاز مایع ایران به کشورهای آفریقایی شامل کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا در قالب محموله‌های کانتینری «ایزو تانک» خبر داد.

صادرات گاز مایع به ۳ کشور آفریقایی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسماعیل حشم فیروز درباره آخرین وضعیت صادرات گاز مایع ایران، گفت: با توجه به افزایش تولید و عرضه گاز طبیعی ظرفیت مازاد بیشتری برای صادرات گاز مایع در سال‌جاری ایجاد شده است.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 127 هزار تن گاز مایع توسط ایران به بازارهای منطقه‌ای و جهانی صادر شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حجم صادرات گاز مایع ایران در سال جاری با افزایش بیشتری همراه شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون کل گاز مایع به منظور صادرات از مسیر زمینی از طریق بورس انجام می شود، اظهار داشت: از سوی دیگر بررسی شرایط قراردادهای بلندمدت صادرات گاز مایع ایران به ویژه از مسیر دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه قراردادهای بلندمدت صادرات گاز مایع سال گذشته امضا شده و تا پایان شهریور برقرار است، بیان کرد: از این رو در آستانه پایان دوره قراردادها، شرایط آنها را بررسی خواهیم کرد که قراردادهای ترم دریایی را ادامه دهیم یا آن را هم از طریق بورس بفروشیم.

    حشم فیروز ادامه داد: زیرا قراردادها ترم با قراردادهای بورس که به صورت تک محموله فروخته می‌شود متفاوت بوده و در قراردادهای بلندمدت، خریداران باید کشتی تامین کنند که کار ساده‌ای نیست.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی همچنین در خصوص مهمترین بازارهای صادرات گازمایع ایران توضیح داد: هم اکنون کشورهای منطقه خاورمیانه همچون پاکستان و افغانستان از بزرگترین مشتریان منطقه‌ای گازمایع کشور به شمار می‌روند.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به آغاز صادرات گاز مایع ایران به کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد: صادرات کانتینری «ایزو تانک» گاز مایع ایران به کشورهایی آفریقایی همچون کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا هم آغاز شده است.

    در همین حال محمدعلی براتی مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز اخیرا با بیان اینکه با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی صادرات گازمایع ایران به 5000 تن افزایش می‌یابد، از کشورهای منطقه خاورمیانه به عنوان بزرگترین بازارهای صادرات گاز مایع کشور نام برده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها