عصر خودرو

اعتماد به سوئیفت، ۱۲ میلیون دلار به بانک اکوادوری ضرر زد

عصر بازار- سرقت ۱۲ میلیون دلاری هکرها از طریق سوئیفت بانک های دی آسترو در اکوادور و ولز فارگو در آمریکا را روانه دادگاه کرده و هر یک تقصیر را به گردن دیگری می اندازد.

اعتماد به سوئیفت، ۱۲ میلیون دلار به بانک اکوادوری ضرر زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، سارقان سایبری از اعتماد بانک های بین المللی به شبکه نقل و انتقالات سوئیفت، سوء استفاده می کنند.

    بر اساس این گزارش، مدت کوتاهی بعد از ساعت  بعد از ظهر روز 12 ژانویه 2015، پیامی از سوی یک پایانه رایانه ای امن در بانک دی آسترو (بی دی ای) در اکوادور به بانک ولز فارگو در آمریکا ارسال شده که حاوی دستور انتقال پول به حساب های بانکی در هنگ کنگ بود.

    ولز فارگو از این دستور تبعیت کرد. در طی 10 روز، ولز فارگو مججموعا با حداقل 12 مورد انتقال پول بانک دی آسترو که از طریق سیستم امن سوئیفت ارسال شده بود، موافقت کرد.

    شبکه سوئیفت، که به بانک ها اجازه می دهد روزانه میلیاردها دلار پول را انتقال دهند، به عنوان ستون فقرات نظام بانکداری بین المللی به شمار می رود. ولز فارگو در مجموع 12 میلیون دلار پول بانک دی آسترو را به حساب هایی در نقاط مختلف جهان منتقل کرد.

    اکنون هر دوی این بانک ها معتقدند که این پول ها توسط هکرهای ناشناس به سرقت رفته است.

    بانک دی آسترو از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است. ولز فارگو در بیانیه ای اعلام کرده که «به شکل مناسبی از دستورالعمل های الکترونیکی دریافت شده از سوی پیام های معتبر سوئیفت تبعیت نموده» و مسائل ضرر و زیان وارده به بانک دی آسترو نیست.

    بانک دی آسترو علیه ولز فارگو شکایت کرده و می گوید این بانک آمریکایی باید این تراکنش ها را به عنوان تراکنش های مشکوک علامت گذاری می کرد.

    اما ولز فارگو نیز تقصیر را به گردن بانک اکوادوری انداخته و گفته، ایرادات امنیتی در عملیات های بانکی دی آسترو موجب ضرر و زیان این بانک شده است.

    در این میان، هنوز پای سوئیفت به این پرونده کشیده نشده است. هیچ کدام از بانک ها این سرقت را به سوئیفت گزارش نکرده است. آنها گفته اند اولین بار از طریق گزارش های خبری از این حمله سایبری مطلع شده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو