عصر خودرو

مذاکره پتروپارس با شرکت شل برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره به مذاکره این شرکت با شرکت شل به منظور مطالعه برای سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی، گفت: در حال مذاکره بر روی مباحث فنی هستیم.

مذاکره پتروپارس با شرکت شل برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت نفت روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: محمدجواد شمس به مذاکره شرکتهای نفتی با شرکتهای داخلی برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی در قالب قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت که پتروپارس تاکنون با شرکتهای مختلفی مانند شل و یک شرکت ایتالیایی، آلمانی مذاکره‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی داشته است.
    وی با بیان این که هم اکنون این شرکتها در حال مطالعه بازار ایران هستند، افزود: موفق شدیم در یک مورد با آلمانی ها توافقنامه ای را امضا کنیم؛ همچنین با یک شرکت دیگر برای اجرای پروژه در غرب کارون مذاکراتی را داشتیم که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
    مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره به تولید پایدار فاز ١٢ پارس جنوبی نیز ادامه داد: اجرای فاز ١٩ پارس جنوبی در بخش خشکی و تزریق گاز شیرین به شبکه سراسری نیز حاکی از توانمندی شرکتهای ایرانی در اجرای پروژه های نفتی است و همین امر سبب شده تا شرکتهای خارجی برای اجرای پروژه در صنعت نفت ایران با اعتماد بیشتری به مذاکره با آنها اقدام کنند.
    شرکت پتروپارس تاکنون در طرح توسعه فازهای 1، 4 و 5 و همچنین فازهای 7,6و8 پارس جنوبی حضور داشته و هم اکنون نیز پروژ ه های افزایش ظرفیت فاز 1 پارس جنوبی، فاز 12 پارس جنوبی، فاز 19 پارس جنوبی، شبکه یکپارچه فیبر نوری پارس جنوبی(II) و برخی پروژه های برون مرزی را در دست اجرا دارد.
    در حال حاضر صد درصد سهام شرکت پتروپارس متعلق به شرکت نیکو از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران است.
    کمپانی هلندی - بریتانیایی شل از اولین شرکت‌های نفت و گاز جهان است؛ این کمپانی، در سال 2011 به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان، انتخاب شد؛ این شرکت همچنین یکی از شش کمپانی بزرگ نفتی جهان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها