عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

واگذاری تدریجی معادن به بخش خصوصی

عصر بازار: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش معدن سهم دولت ۲۵ درصد بوده که به تدریج بر اساس قانون واگذار می‌‌شود.

واگذاری تدریجی معادن به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده اخیرا از برنامه‌ریزی ده ساله ای سخن گفته که قرار است کشور را به مرز کشورهای صنعتی برساند. به گفته وی حدود 80 درصد صنعت کشور دراختیار بخش خصوصی و 20 درصد دولتی است. بر اساس قانون اصل 44 این میزان نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود.

    به گزارش اقتصاد نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور را 10 ساله صنعتی می‌کنیم، گفت: در بخش معدن سهم دولت 25 درصد بوده که به تدریج بر اساس قانون واگذار می‌‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران درباره برنامه‌ها و عملکرد دولت طی دو سال گذشته گفت: طبق آمار بانک مرکزی در سال 93 رشد بخش صنعت 6.7 درصد، بخش معدن 9.8 درصد و تجارت 13.7 درصد بوده است.

    نعمت‌زاده اضافه کرد: سهم بخش صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته از رشد 3 درصدی اقتصاد 1.7 درصد بوده، یعنی رشد منفی سال‌های قبل به مثبت تبدیل شده است.

    وزیر صنعت گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای اصلاح نظام بانکی و با کمک نظام بانکی و تامین مالی امیدواریم شاهد بهبود در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن باشیم.

    نعمت‌زاده بیان کرد که رشد صادرات کشور در سال گذشته 20 درصد بوده و امیدرواریم که این روند ادامه و رشد داشته باشد.

    او درباره واردات کالاهای لوکس اظهار داشت: میزان واردات خودروی خارجی در 4 ماهه اول سال نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

    وزیر صنعت اضافه کرد: مصوبه دولت در سال 92 در پی تذکر مقام معظم رهبری به 4 هزار دستگاه در آن سال، به 160 دستگاه در سال گذشته کاهش یافت.

    نعمت‌زاده در پایان یادآورشد که اغلب این خودروها مربوط به مجوزهای قبلی است یا سفارتخانه‌ها برای نیاز خود وارد کرده‌اند.

    برچسب ها