عصر خودرو

درآستانه سفر نخست وزیر هند به تهران

بخشی از بدهی نفتی ۶.۵ میلیارد دلاری هند تسویه شد

عصر بازار- پالایشگران هندی بخشی از بدهی ٦ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خود را به ایران پرداخت کردند.

بخشی از بدهی نفتی ۶.۵ میلیارد دلاری هند تسویه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به سفر نخست وزیر هند به ایران، پالایشگران هندی برای نخستین بار در چهار سال گذشته، بخشی از بدهی خود را به ایران با استفاده از یورو پرداخت کردند.

    به گفته برخی منابع، شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور معادل 500 میلیون دلار و شرکت ایندین اویل معادل 250 میلیون دلار از بدهیهای خود را به ایران پرداخت کرده اند و شرکت اسار نیز به زودی 500 هزار دلار به ایران می پردازد.

    پالایشگران یاد شده، این مبالغ را به یونیون بانک هند پرداخته اند و یونیون بانک نیز این مبالغ را از طریق بانک خلق (هالک بانک) ترکیه به شرکت ملی نفت ایران منتقل کرده است.

    این پالایشگران پول خود را به دلار به یونیون بانک منتقل کردند و این بانک نیز تراکنشهای بعدی را با استفاده از یورو انجم داد. این نخستین بار است که پس از پایان تحریمها از آغاز سال جاری میلادی، پالایشگران هندی با استفاده از یک ارز خارجی، بدهی خود را به ایران می پردازند.

    براساس اعلام وزارت نفت به نقل از رسانه های هندی، منابع یاد شده اعلام کردند که باقیمانده بدهیها، با هماهنگی بانک مرکزی هند و به صورت اقساط پرداخت خواهد شد تا از نوسانهای شدید در ارزش پول ملی هند (روپیه) پیشگیری شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها