عصر خودرو

راهی که سرمایه های خوابیده را به بخش تولید می آورد

کاهش نرخ سودبانکی در چه شرایطی دراقتصاد موثر است؟

عصر بازار- عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: «باید یک برنامه مدون برای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری شکل یگیرد تا پایین آوردن نرخ سود بانکی در اقتصاد کشور اثر مثبت داشته باشد.»

کاهش نرخ سودبانکی در چه شرایطی دراقتصاد موثر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، پس از کاهش مجدد نرخ سود در بازار بین بانکی از هفته آخر فروردین، مشاهدات حکایت از کاهش نرخ سود روزشمار غیررسمی در بازار پول دارد. این دو اتفاق را می توان به عنوان دو علامت کاهش نرخ سود در بازار پول تفسیر کرد.
    بررسی های میدانی از شعب بانک های مختلف نشان می دهد در سال جدید بسیاری از بانک ها به صورت خودجوش نرخ‌های خود را تعدیل کرده اند. این تعدیل در نرخ سود های روزشماری اتفاق افتاده که به صورت غیررسمی و در قالب طرح های ویژه یا صندوق های سرمایه گذاری به سپرده گذاران پرداخت می شد.

    آخرین خبر از طرف رییس سابق شورای هماهنگی بانک ها نیز حاکی از آن است که بانکداران دو هفته دیگر برای کاهش نرخ سود بانکی جلسه ویژه ای را تشکیل می‌دهند. وی عنوان کرده است «نرخ 15 درصد برای سود بانکی در حال حاضر معقول است.»

    در همین رابطه، سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران در خصوص کاهش دوباره نرخ سود بانکی گفت: «باید یک برنامه مدون برای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری شکل یگیرد تا پایین آوردن نرخ سود بانکی در اقتصاد کشور اثر مثبت داشته باشد.»

    وی در ادامه گفت: «از نظر نگاه کلی هدف این است که سرمایه های خوابیده شده در بانک را به بخش صنعت و تولید بیاورند. این کار خیلی خوبی است، ولی باید برای گردش سرمایه ها در بخش صنعت و امنیت در این سرمایه گذاری برنامه وجود داشته باشد، در غیر این صورت سرمایه های خوابیده را نمی توان به بخش تولید آورد.»

    مقیمی عنوان کرد: «به عبارتی، سرمایه ها از بانک ها خارج می شوند و به ارز و طلا یا بازارهای دیگر می رود و تورم در آن ها شکل می گیرد.»

    وی تاکید کرد: «باید نسبت به حمایت از تولید و حمایت از شروع کسب و کار برنامه مدونی داشته باشیم. اگر این موضوع شکل بگیرد، طرف سرمایه دار به جای اینکه پول خود را در بانک بگذارد، به بخش تولید می آورد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها