عصر خودرو

دویچه بانک آلمان:

اوج‌گیری دلار تازه آغاز شده است

عصر بازار- بر اساس اعلام دویچه بانک آلمان، صعود سه هفته‌ای ارزش دلار در بازارهای جهانی، تنها آغازی بر رشد این واحد پولی خواهد بود.

اوج‌گیری دلار تازه آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران دویچه بانک آلمان، دومین معامله‌گر بزرگ ارزی دنیا اعلام کردند که روند نزولی دلار در اوایل سال جاری، به احتمال زیاد به پایان رسیده است. 

    با توجه به نشست سیاست‌گذاران اقتصادی کشورهای گروه هفت در ژاپن، فدرال‌رزرو با اعلام افزایش احتمالا بالا بردن نرخ بهره در ماه ژوئن موجب تقویت دلار شد.

    این موضوع باعث شد تا دلار به بالاترین سطح هفت هفته اخیر خود برسد و سیاستگذاران در خارج از آمریکا که احساس می‌کردند دلار ضعیف‌تر اثرات تحریکی کاهش نرخ بهره و خرید اوراق قرضه را از بین خواهد برد، احساس آسودگی کنند.

    سباستیان گالی، تحلیلگر دویچه بانک اعلام کرد: «روند دلار جهانی احتمالا از گذشته صعودی‌تر خواهد بود.»

    شاخص دلار بلومبرگ که این واحد پولی را در برابر 10 ارز دیگر بررسی می‌کند، در هفته گذشته بازارهای جهانی رشدی 0.8 درصدی را تجربه کرد. دلار در برابر یورو 0.8 درصد و در برابر ین 1.4 درصد تقویت شد.

    نوسانات بازار
    در سال جاری و قبل از رشد در این ماه، دلار در برابر ین 12 درصد و در برابر یورو 7 درصد افت ارزش داشته و در مقابل 10 واحد پولی اصلی افتی 7 درصدی را تجربه کرده بود.

    بر اساس اعلام تحلیلگران، چرخه دلار به اندازه کافی برای به پایان رسیدن پیر نشده است. به نظر می‌رسد ضعف اخیر به پایان رسیده و زمان رشد دلار فرا رسیده باشد.

    از نظر دویچه بانک، زمان بزرگترین رشد دلار در برابر ارزهای بازارهای نوظهور فرا رسیده؛ چرا که این بازارها کمتر به انتظارات فدرال‌رزرو وابسته هستند.

    روسای فدرال‌رزرو نیویورک و ریچموند هر دو اعلام کردند که بانک مرکزی به دنبال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن است. پیامی که در صورت‌جلسه آخرین نشست سیاستگذاری نیز به آن اشاره شده است. بازارها شانس افزایش نرخ بهره را در ماه آینده 30 درصد و تا پایان سال 73 درصد پیش‌بینی می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها