عصر خودرو

ثروتمندترین سرمایه گذارن دنیا

عصر بازار- این میلیاردرها با ثروت خالص تجمیعی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار، ۵ ثروتمندترین سرمایه‌گذار در دنیا هستند.

ثروتمندترین سرمایه گذارن دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، وقتی بحث در مورد سرمایه‌گذاری است، یک معیار امتیازدهی مشخص وجود دارد: ثروت تجمیعی. 5 میلیاردری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، ثروتمندترین و بنابراین مسلما می‌توان گفت موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا هستند.

    شماره‌‌ی 1: وارن ای. بافِت

    ثروت خالص: 9/67 میلیارد دلار (بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در 21 اردیبهشت 95)

     تحصیلات: کارشناسی (مدیریت کسب‌وکار)، دانشگاه نبراسکا در لینکلن، کارشناسی ارشد (اقتصاد)، مدرسه‌ی کسب‌‌وکار کلمبیا

    منبع ثروت: بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت برکشایر هاتاوی

    سبک سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری ارزشی با تاکید بر کیفیت. بافِت حرفه‌اش را با جمع‌آوری ته‌سیگارهای سهام، به شیوه‌ی بنجامین گراهام، آغاز کرد و درحال‌حاضر به دنبال سرمایه‌گذاری یا به‌دست ‌آوردن کسب‌وکارهایی با خندق رقابتی بادوام و با قیمت منطقی است.

    سابقه: در طول 51 سال، از 1965 تا 2015، قیمت سهام برکشایر هاتاوی با نرخ سالانه‌ی مرکب 8/20 درصد رشد کرده است – 10 درصد بیش‌تر از شاخص اس‌اند‌پی 500 (شامل سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام).

    از 1957 تا 1968 شرکای شرکت مختلط غیرسهامی بافِت به بازده‌ی سالانه‌ی 3/25 درصد از هزینه‌ی خالص دست یافتند – 2/16 درصد بیش‌تر از میانگین صنعتی داو‌ جونز. پیش از عملکرد هزینه‌ای بافِت، بازده‌ی سالانه‌ی این شرکت 6/31 درصد بود.

    نقل‌قول‌ها: «هیچ وقت سعی نکردم در بازار بورس پول در بیاورم. من با این فرضیه خرید می‌کنم که قرار است از فردا بازار را تا پنج سال آینده تعطیل کنند.‌»

    «من و چارلی [مانگر] یاد نگرفته‌ایم چگونه مشکلات کسب‌وکار را حل کنیم. آن‌چه یاد گرفته‌ایم این است که چگونه از آنها دوری کنیم.‌»
    نکته‌ی جالب: بر اساس کتاب زندگی‌نامه‌ی وی با نام گلوله برفی: وارن بافت و کسب و کار زندگی، بافِت نخستین اظهارنامه‌ی مالیات بر درآمدش را در 14 سالگی ثبت کرد، و دوچرخه و ساعتش را به عنوان هزینه‌های کسب‌وکار کسر کرد، با این‌که می‌دانست این کار برایش مسئله‌ساز خواهد شد. صورت‌حساب مالیاتش 7 دلار بود. و حالا وی ثروتمندترین مرد این فهرست است.

     

    شماره 2: خورخه پائولو لمان

    ثروت خالص: 6/29 میلیارد دلار

    منبع ثروت: 10 درصد از سهام بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی ماءالشعیر، اینهایزر بوش اینبیف؛ عضو موسس 3جی کپیتال، که مالک اکثریت سهام شرکت برندهای بین‌المللی رستوران (برگر کینگ، تیم هورتونز) و شرکت کرفت هاینز است.

    تحصیلات: کارشناسی (مهندس برق)، دانشگاه جامه اسقفی کاتولیک ریودوژانیرو، کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار، مدرسه‌ی کسب‌‌وکار هاروارد

    سبک سرمایه‌گذاری: شامل سرمایه‌گذاری ارزشی. 3جی کپیتال یک سرمایه‌گذار بزرگ است که علاقه‌ای شدید به برندهای مصرف‌کننده‌ی خوراکی و نوشیدنی، و همین‌طور انواع معاملات دارد.

    سابقه: از 1 جولای 2004 تا 2012، شرکای شرکت مختلط غیرسهامی 3جی کپیتال به بازده‌ی سالانه‌ی 3/11 درصد (هزینه‌ی خالص) دست یافتند، در حالی‌که این رقم برای اس‌اند‌پی 500، 8/4 درصد بود.

    نقل‌قول‌ها: «بزرگ‌ترین موفقیت‌ام در کسب‌وکار این بود که 40 سال پیش توانستم آدم‌هایی نخبه کشف و جذب کنم و به آنها فرصت رشد دادم؛ اگر تنها بودم، قطعا نمی‌توانستم این‌چنین پیشرفت کنم.‌»

    «معامله‌ای بزرگ است که بادوام و پایدار باشد.‌»

    «رویای بزرگ و چالشی، باعث می‌شود همه در یک مسیر پارو بزنند.‌»

    نکته‌ی جالب: لمان پنج بار قهرمان تنیس برزیل شده است.

     

    شماره‌ی 3: جرج سوروس

    تحصیلات: کارشناسی و کارشناسی ارشد (فلسفه)، مدرسه‌ی اقتصاد لندن 

    ثروت خالص: 4/24 میلیارد دلار

    منبع ثروت: عضو موسس شرکت مدیریت سرمایه‌ی سوروس، که در 2011 به یک شرکت خانوادگی تبدیل شد.

    سبک سرمایه‌گذاری: با این‌که وی حرفه‌اش را به عنوان دلال ارز و اوراق بهادار آغاز کرد، ولی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران کلان در دنیا مشهور است. (به ویژه این‌که، گاهی اوقات از وی تحت عنوان “‌مردی که بانک مرکزی انگلیس را ویران کرد‌” یاد می‌شود، زیرا در 1992 اقدامی عجیب علیه پوند انگلیس انجام داد.)

    سابقه: در جولای 2011، بلومبرگ گزارش داد صندوق سرمایه‌گذاری کوانتوم، به عنوان یکی از بخش‌های پیشرو در شرکت مدیریت سرمایه‌ی سوروس، به صورت میانگین، “‌حدود 20 درصد‌” بازده‌ی سالانه، و بالاترین میزان را از آغاز تاسیس‌اش در 1969 به‌دست آورد.

    نقل‌قول‌ها: “‌از چشم دیگران، کار نادرست باعث شرم می‌شود؛ از چشم من، اشتباهاتم باعث افتخار می‌شوند.‌.”

    “‌سرمایه‌گذاری خوب و کم‌خطر خسته‌کننده است.‌”

    “‌اگر مجبور شوم همه‌ی مهارت‌های عملی‌ام را یک جا خلاصه کنم، فقط از یک کلمه استفاده می‌کنم: بقا.‌”

    نکته‌ی جالب: سوروس مغرمتفکری خطرناک و بدنهاد در طرح‌ریزی بسیاری از توطئه‌ها بوده است.

     

    شماره‌ی 4: کارل آیکان

    ثروت خالص: 5/19 میلیارد دلار

    تحصیلات: کارشناسی (فلسفه)، دانشگاه پرینستون

    منبع ثروت: مالک 89 درصد از شرکت آیکان اینترپرایسز است، و دارایی‌های شخصی‌اش را در شرکت آیکان و همکاران سرمایه‌گذاری کرده است.

    سبک سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری ارزشی، با ویژگی ذاتی فعال و جنگجو

    سابقه: از اواخر جولای 1987 تا بهار 2016، واحدهای شرکت آیکان اینترپرایسز 10 درصد بازده‌ی سالانه به‌دست آوردند، و بر اساس اس‌اند‌پی 500 با سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام این عدد به 3/9درصد رسید. نشریه‌ی کیپلینگر طی مقاله‌ای مدعی شد از 1968 تا 2011 آیکان سرمایه‌ی اولیه‌ی خود را به مبلغ 100، 000 دلار با نرخ بازده‌ی 31 درصد با شرکت آیکان اینترپرایسز ترکیب کرد.

    نقل‌قول‌ها: “‌قانون اصلی کسب‌وکار این است که در پایان روز پول و سرمایه به اندازه‌ی کافی داشته باشید.‌”

    “‌مسئله‌ی جالب و کنایه‌آمیز این است که اگر سال‌ها بر حرف خودت ثابت بمانی، واقعا به سودی فوق‌العاده می‌رسی.‌”
    [در پاسخ به یک سهام‌دار خشمگین در پروژه‌ی بازسازی تفریحگاه‌های ترامپ که پرسیده بود، وی بابت اوراق قرضه‌اش چه بهایی پرداخت کرده است: ] “‌هر دوی ما درحال‌حاضر در یک قایق نجات هستیم. و این قایق در حال غرق شدن است. مهم نیست چه کسی اول سوار آن قایق شده است. ما هر دو باید جان‌مان را نجات دهیم.‌”

    “‌تجربه‌گرایی می‌گوید دانش بر اساس مشاهده و تجربه به‌دست می‌آید، نه احساس. به شکلی جذاب و جالب، مطالعه‌ی فلسفه‌ی قرن بیستم، ذهن‌تان را برای تصاحب همه‌چیز پرورش می‌دهد… پشت هر چیزی یک راهبرد وجود دارد. همه‌چیز با یکدیگر هماهنگ است. این طرز فکر به من یاد داد در همه‌چیز رقابت کنم، نه فقط تصاحب مال و غیره، بلکه حتی در شطرنج و دلالی.‌”

    نکته‌ی جالب: آیکان پس از دو سال حضور در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیویورک، از آن جا ترک تحصیل کرد.

     

    شماره‌ی 5: جیمز سیمونز

    ثروت خالص: 5/15 میلیارد دلار

    تحصیلات: کارشناسی (ریاضی)، ام‌آی‌تی؛ دکتری (ریاضی) دانشگاه کالیفرنیا

    منبع ثروت: عضو موسس شرکت مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری کم‌ریسک کمیِ فناوری‌های رنسانس.

    سبک سرمایه‌گذاری: شرکت رنسانس، بسیار کمی‌نگر و وابسته به داده‌ها، در کمین الگوهای قیمت غیرتصادفی است.

    سابقه: از 1994 تا اواسط 2014، صندوق مدالیون شرکت رنسانس پیش از برآورد هزینه‌ها، بازده‌ی سالانه‌ی متوسط 8/71 درصد را کسب کرد. جای تعجب نیست، سرمایه‌گذاران تمایل به پرداخت هزینه‌های گزاف 5 درصد از دارایی و 44 از درصد سود سرمایه‌گذاری داشته باشند.

    نقل‌قول‌ها: “‌پیش‌بینی سقوط یک ستاره‌ی دنباله‌دار خیلی راحت‌تر از پیش‌بینی سهام سیتی‌گروپ است. البته نکته‌ی جذابش این است که پیش‌بینی در مورد سهام، پول و موفقیتی بیش‌تر از پیش‌بینی در مورد ستاره‌ی دنباله‌دار به همراه دارد.‌”

    “‌شانس، نقش برجسته‌ای در زندگی افراد بازی می‌کند.‌”

    “‌شخصی را دارم که دارای مدرک دکتری در امور مالی است. ما آدم‌ها را از مدرسه‌ی کسب‌‌وکار استخدام نمی‌کنیم. ما کسی را از وال‌استریت استخدام نمی‌کنیم. ما کسی را استخدام ‌می‌کنیم که بار علمی داشته باشد.‌”

    نکته‌ی جالب: سیمونز به عنوان یک ریاضی‌دان، در ایجاد یک نظریه‌ی ریاضی سهیم بود که درحال‌حاضر نام آن را نظریه‌ی چرن-سیمون گذاشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها