عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد

رکود به بازار طلا هم رسید

تعطیلی ۷۰۰ طلافروشی در تهران طی ۲ سال

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با بیان اینکه در فاصله سال های ۹۳ تا ۹۴ در تهران ۷۰۰ واحد طلافروشی تعطیل شده است پایین آوردن عیار طلا را رد کرد و گفت: طبق قانون استاندارد عیار طلا در کشورمان ۱۸ است.

رکود به بازار طلا هم رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای تأکید کرد: طبق قانون جدید نظام مالیاتی همه طلافروشی‌ها موظف هستند که از نرم‌افزار فروش برخوردار باشند، چنانکه در هنگام فروش از طریق پرینت یا دادن فاکتور میزان خرید و فروش خود را مشخص کنند.

    وی با بیان اینکه بر اساس قانون مورد اشاره دو سال است که باید اصناف کشور از صندوق فروش یا نرم‌افزار مربوط به آن برخوردار باشند، ادامه داد: برخی از صنوف به شکل مرسوم گذشته از صندوق فروش استفاده می کنند ولی در طلافروشی‌ها این الزام وجود دارد که از نرم‌افزار این امر استفاده شود و کلیه عملیات خرید و فروش خود را از طریق این نرم‌افزار انجام دهند.

    کشتی‌آرای با بیان اینکه 32 هزار واحد طلافروشی در کشور وجود دارد،‌ادامه داد: در تهران حدود 3 هزارو 700 واحد طلافروشی وجود دارد که 2 هزارو 900 واحد آنها از مجوز و پروانه کسب برخوردار هستند.

    وی با بیان اینکه در طی چند سال اخیر برخی از واحدهای طلافروشی به علت رکود موجود در بازار و عدم توان در پرداخت مالیات تعطیل شده است،‌ اظهار کرد: رویکرد مردم در خرید طلا نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است.

    کشتی  آرای با بیان اینکه در فاصله سال 93 تا 94 در خود تهران 700 واحد طلافروشی تعطیل شده است به موضوع قاچاق طلا نیز اشاره کرد و گفت: بین 15 تا 22 درصد قاچاق طلا در کشور وجود دارد.

    وی همچنین برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر پایین آوردن عیار طلا را رد کرد و گفت: طبق قانون استاندارد عیار طلا در کشورمان 18 است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها