عصر خودرو

بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت

عصر بازار- یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از بهترین راه‌های تامین و جبران کسری بودجه و تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌های دولت است.

بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ فرهاد راد  با اشاره به طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: یکی از بهترین راه‌های تامین و جبران کسری بودجه و تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌های دولت، اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت است.

    اجرای پروژه‌های متنوع با درآمد مولدسازی

    وی افزود: به هر حال دولت یک سری مجاری درآمدی و یک سری دارایی در اختیار دارد و همانطور که هر بنگاه اقتصادی تلاش می‌کند برای کسب بازدهی بیشتر، از دارایی‌های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند و یا با واگذاری برخی دارایی‌ها، اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای کند؛ دولت هم می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی و آموزشی و اقتصادی، اقدام به واگذاری بخشی از دارایی‌ها کرده و از محل درآمد این واگذاری‌ها، پروژه‌های خود را تامین مالی کند. از این نظر می‌توان گفت اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، طرح مناسب و صحیحی بوده است.

    واگذاری‌های باکیفیت

    راد در ادامه اظهار کرد: بازار سرمایه بازاری شفاف و سلامت است که امکان واگذاری دارایی‌ها از طریق این بازار به عموم مردم فراهم است و این نکته مزیت مهمی برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت است. طبیعتاً هرچه دولت برای واگذاری دارایی‌های خود از ظرفیت‌های این بازار بیشتر بهره ببرد، واگذاری‌ها در شرایط سالم‌تر و شفاف‌تری انجام خواهد شد.

    این تحلیلگر بازارهای مالی در خاتمه گفت: به منظور اجرای بهتر طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بهتر است نماینده‌ای از طرف بازار سرمایه نیز در کمیسیون مولدسازی حضور داشته باشد و دولت در قالب طرح‌های تکمیلی، سهم بیشتری را به واگذاری از طریق بازار سرمایه اختصاص دهد. قطعاً واگذاری از طریق بازار سرمایه به سبب شفافیت بالاتر، هم برای دولت و هم عموم مردم مقبول‌تر خواهد بود.
    گفتنی است؛ طبق اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی، امسال حدود 2.2 همت از دارایی‌های مازاد در فرایند مولدسازی قرار گرفته که معادل مجموع فروش 4 سال اخیر املاک دولت است.

    برچسب ها