عصر خودرو

صادرات ۵.۴ میلیارد مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در سال ۲۰۲۳

عصر بازار- آمارهای یورو استات نشان می‌دهد صادرات گاز ایران به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۵.۴ میلیارد مترمکعب رسیده است.

صادرات ۵.۴ میلیارد مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در سال ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در سال 2023 را 5 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

    صادرات گاز ایران به ترکیه در این سال نسبت به سال قبل از آن 42 درصد کاهش داشته است. ایران در سال 2022 بالغ بر 9 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

    صادرات گاز ایران به ترکیه در سال 2023 با وقفه ای چند ماهه مواجه شده و طی ماه های ژوئیه تا سپتامبر تقریبا به صفر رسیده بود. اما از ماه اکتبر جریان گاز ایران به ترکیه از سر گرفته شد و طی ماه های نوامبر و دسامبر به سطح قبل رسید. ایران به طور معمول ماهانه 500 تا 900 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده است. در ماه های نوامبر و دسامبر 2023 به ترتیب 682 میلیون مترمکعب و 781 میلیون مترمکعب گاز ایران به ترکیه صادر شده است.

    سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز در توضیح علت توقف چند ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه گفته بود در برهه‌ای از زمان به‌درخواست ترکیه برای انجام تعمیرات، صادرات گاز به‌صورت مقطعی قطع و پس از اتمام تعمیرات مجدداً از سر گرفته شد.

    برچسب ها