عصر خودرو

طلای جهانی با صعود دلار عقب‌نشینی کرد

عصر بازار- قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۵ فوریه) کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از انفجار گزارش مشاغل آمریکا که امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را از بین برد، جهش کرد.

طلای جهانی با صعود دلار عقب‌نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 2036 دلار و 96 سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا در 2053 دلار و 50 سنت ثابت ماند. شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در هشت هفته اخیر رسید و شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به بیش از 4 درصد رسید.

    داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه 353 هزار شغل افزایش یافته است که تقریباً دو برابر پیش بینی 180 هزار شغلی بود که اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اعلام کرده بودند.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته ایده کاهش نرخ بهره در بهار را رد کرد اما ابراز اطمینان کرد که تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی بازخواهد گشت. سرمایه گذاران منتظر اظهارات بسیاری از سخنرانان فدرال رزرو در این هفته برای سرنخ‌های بیشتر در مورد کاهش نرخ هستند.

    یک نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین در ژانویه کندتر رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید کاهش یافتند که نشان از شروعی آرام برای اقتصاد شماره دو جهان است.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.3 درصد کاهش به 22.61 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 893.69 دلار رسید و پالادیوم 0.8 درصد کاهش یافت و به 939.26 دلار رسید.

    برچسب ها