عصر خودرو

شنبه ۱ خرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۰۱.۰۳.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۲ مگاوات برق به ارزش ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش چشمگیری را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در اولین روز از خرداد ماه با افزایش همراه بود و رشد 3 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ روند قیمت در معاملات امروز با افزایش 10,000 ریال همراه شد اما نکته قابل توجه، حجم بسیار اندک معاملات میباشد که از اعتبار روند صعودی میکاهد و تداوم آنرا با ابهام مواجه میکند.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، قیمت پیشنهادی نیروگاهها مانند روز معاملاتی گذشته بود اما خریداران با انتظار کاهش قیمت، تمایلی به معامله از خود نشان نداده و تنها دو معامله یک مگاواتی در بازار به انجام رسید. هرچند شاهد افزایش حجم عرضهها در بازار هستیم اما کمبود نقدینگی در

    بازار که سمت تقاضا را تحت تأثیر قرار داده مانع از رونق و افزایش حجم و ارزش معاملات در آن شده است.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950308 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950308 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته با نزول مواجه شده و در حال حاضر در محدوده 300,000 ریال قرار گرفته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در طول دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 480,000 ریال متوقف شده و با اندکی نزول در قیمت 475,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 32 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.02.1395 با 30 مگاوات میباشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو