عصر خودرو

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد طی روزهای آینده

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه واردات خودرو طبق روال در حال انجام است و تاکنون ۳۱ هزار خودرو ثبت سفارش شده که همین لحظه نیز خودرو بر روی کشتی است درباره ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد گفت: آیین نامه آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد طی روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی ظهر امروز از نمایشگاه اتو اکسپو تهران در محل نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کرده و در حاشیه آن به تعدادی از سوالات پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با صنعت خودرو، با تاکید بر خودروهای برقی پاسخ داد.

    بنده پاسخگوی وعده قبلی‌ها نیستم/ واردات هر روز انجام می‌شود

    در حالیکه وزارت صمت در زمان سکانداری قبلی (سیدرضا فاطمی‌امین) وعده شده بود که ٢۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان بهار ١4۰٢ واردات شود، در رابطه با عدم تحقق این موضوع و اینکه تاکنون چه تعداد خودرو وارده شده است، عباس علی‌آبادی در پاسخ به ایسنا،  اظهار کرد: بنده نمی‌توانم پاسخگوی  وعده مسئولان قبلی باشم اما خوشبختانه در حال حاضر  واردات خودرو آزاد است؛ محدودیت و مشکلاتی وجود دارد که قابل انکار نیست، اما با وجود همه این مشکلات، روندها روبه جلو و امیدوارکننده است. ما هم خواهان این هستیم که روند واردات‌ آنقدر شتاب بگیرد که چند برابر وعده‌ها عملی شود و همه اقدامات مثبت به سرعت انجام شوند اما باید شرایط را در نظر گرفت. در هر روز، خودرو وارد کشور می‌شود؛ تاکنون بالغ بر ٣۰ هزار ثبت سفارش انجام شده و به‌تدریج واردات خودروها صورت می‌گیرد. حدود ١٢ هزار دستگاه نیز بر روی کشتی‌ها به سمت کشور در حرکت هستند. حدود بین ٢۰۰۰ الی ٣۰۰۰ دستگاه در بندرهای موجود است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در رابطه با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و زمان ابلاغ آن (براساس آنچه که گفته شده احتمالا ابلاغ آن به زمان پس از انتخابات مجلس موکول خواهد شد)، تصریح کرد: ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد آماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد. آیین‌نامه (کلی) واردات خودروهای کارکرده نیز مصوب شده و دولت بایستی ابلاغ کند؛ مسئولیت این کار به عهده من نیست و وزارت صمت ابلاغ کننده نیست. علت این تاخیر در ابلاغ را هم از خودشان بپرسید.

    برچسب ها