عصر خودرو

نگاهی به معاملات هفته گذشته بورس کالا؛

صعود نفت، رونق را به تالار پتروشیمی برگرداند

عصر بازار- در هفته گذشته، معاملات محصولات پتروشیمی با رونق بیشتری نسبت به گذشته دنبال شد.

صعود نفت، رونق را به تالار پتروشیمی برگرداند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، کاهش قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در هفته گذشته یکی از دلایل مهمی بود که اکثر خریداران را به بازار بازگرداند.

    به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، با توجه به کاهش قیمت های پایه، از سوی دیگر افزایش قیمت نفت سبب شد تا اکثر خریداران حجم خریدهای خود را افزایش دهند.

    به این ترتیب پی وی سی ها، پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی ها و پلی اتیلن های سبک فیلم محصولاتی بودند که همچنان مورد توجه بازاریان قرار داشته و با رقابت از سوی آنها خریداری شدند.

    البته تعداد زیادی از محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت از سوی معامله گران با رقابت خریداری شدند. در همین حال پلی اتیلن های سبک پتروشیمی لاله هم هفته گذشته در کانون توجه خریداران قرار داشتند.

    البته همچنان پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام بیشتر از محصولات دیگر جذاب بودند. غیبت پی وی سی پتروشیمی آبادان و اروند هم سبب شد تا پی وی سی ها پتروشیمی غدیر و بندرامام  با حجم بیشتری از تقاضا روبه رو شوند.

    در گروه محصولات شیمیایی نیز رونق بیشتری بر معاملات طی هفته گذشته حاکم بود، به این ترتیب تعداد بیشتری از کالاها با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شده و تقاضای بیشتری نسبت به عرضه داشتند.

    به گفته کارشناسان بازار، افزایش قیمت نفت و امید نسبت به بازگشت قیمت ها، از دلایل ورود معامله گران به مبادلات محصولات پتروشیمی است.

    این در حالی است که قیمت نفت در حال نزدیک شدن به 50 دلار است و از این رو اکثر خریداران در بازار پتروشیمی نسبت به آینده امیدوار هستند.

    در هفته ای که گذشت در گروه شیمیایی ها نیز محصولاتی همچون سودکاستیک پتروشیمی بندرامام و اروند، دی اتیل هگزانول و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند و اسیداستیک فن آوران با معاملاتی خوبی نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها