عصر خودرو

بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف بیست میلیارد ریال ابلاغ شد

عصر بازار- یک مقام مسؤول به مناسبت دهه مبارک فجر در بخشنامه‌ای شرایط ومیزان بخشودگی جرایم مالیاتی و عوارض وجرایم عدم انجام تکالیف را به مدیران کل امور مالیاتی تفویض کرد.

بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف بیست میلیارد ریال ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط و میزان اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد.

    در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم مالیاتی، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم در موارد زیر به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد:

    1. اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال / دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‏جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (5.000.000.000) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره می‌باشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

    2. بخشودگی جرایم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جز (1) بند (ب) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیأت حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی پرونده‌های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (100) درصد.

    برچسب ها