عصر خودرو

حمایت جمهوری آذربایجان از افزایش حضور شرکت های ایرانی در این کشور

عصر بازار- رئیس هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان و مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد این کشور با اشاره به فعالیت ۵۰۰ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان گفت: از افزایش حضور شرکت‌های ایرانی در کشورمان حمایت می‌کنیم.

حمایت جمهوری آذربایجان از افزایش حضور شرکت های ایرانی در این کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یعقوب حسن‌اف روز شنیه در دیدار با معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی، افزود: تبریز در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش بسزایی ایفا می کند.
    وی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های مشترک ایران و آذربایجان اظهار کرد: آشنا نبودن طرفین به قوانین یکدیگر زمینه ساز برخی مشکلات در ارتباط تجار ایران و آذربایجان است.
    حسن اف با بیان اینکه ایران در زمینه تولید نفت و فرآورده های نفتی از کشورهای قدرتمند است ادامه داد: علاقه مند به انتقال برخی تجهیزات نفتی خود به ایران هستیم.
    وی با اشاره به تولید سیم بوکسل در آذربایجان و صادرات آن به ایران گفت: آماده راه اندازی و استقرار واحد تولید سیم بوکسل در ایران و تبریز هستیم.
    رئیس هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان با تاکید بر گسترش ارتباطات تبریز و باکو در حوزه علوم مختلف افزود: هر 2 کشور توانایی و ظرفیت های بسیار ارزشمندی دارند و بهتر است برای دستیابی به سود مشترک، از این توانمندی ها به نحو احسن استفاده کنند.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: استان آذربایجان شرقی از قطب های صنعت و تولید ایران است و افزایش همکاری‌ با جمهوری آذربایجان با محوریت تبریز و باکو نقش بسزایی در شکوفایی اقتصادی هر دو طرف خواهد داشت.
    علی نواداد با اشاره به وجود پرواز هوایی مستقیم از تبریز به باکو و بالعکس در سال های گذشته تاکید کرد: ایجاد خط هوایی مجدد جهت توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور ضروری است.
    وی با اشاره به اینکه آکیا خودرو یکی از شرکت‌های موفق در زمینه ساخت اتوبوس‌هایی در سطح یورو 6 است گفت: آماده ایم برای ساخت این اتوبوس ها در جمهوری آذربایجان، منطقه قفقاز و فدراسیون روسیه اقدام کنیم.
    نواداد با تاکید بر اینکه حضور هیات آذربایجانی برای تعاملات 2 طرفه کارساز است گفت: بایستی تضمین های مورد نیاز برای تولید، بازاریابی و فروش محصولات تامین شود.
    وی همچنین گفت: با ایجاد شعبات اتاق های بازرگانی تبریز و باکو در دو کشور می توان اطلاعات مورد نیاز تجار و صاحبان صنعت به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
    مدیران شرکت‌های فعال در حوزه امور مالی و بانکی و تولید ماشین‌آلات استخراج نفت هیات اقتصادی باکو در سفر کاری به تبریز را همراهی می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها