عصر خودرو

نیاز ایتالیا به افزایش قیمت نفت

عصر بازار- بر اساس اعلام اداره آمار ایتالیا، ممکن است بهبود اقتصادی این کشور در سال جاری شامل افزایش محدود در اشتغال و میزان مصرف داخلی باشد، این در حالی است که بدون افزایش بیشتر در قیمت انرژی ریسک تورم منفی رفع نخواهد شد.

نیاز ایتالیا به افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، اداره آمار ایتالیا (ایستات) مستقر در رم، در گزارش سالانه خود اعلام کرد: روندهای اخیر در بازارهای کالا، تنش های فزاینده ای را در قیمت تولیدات صنعتی و خدمات مناسب ایجاد کرده است. این گزارش می افزاید: در نیمه نخست سال 2016 این وضعیت یک سناریوی محتمل را به وجود می آورد که با دوره های رشد ضعیف قیمت مصرف کنندگان و تورم منفی همراه است.

    البته ممکن است نگرانی سرمایه گذاران درباره تورم منفی منطقه یورو به دلیل افزایش قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح در شش ماه گذشته و برنامه محرک پولی بانک مرکزی اروپا کاهش پیدا کند.

    با این حال این مسائل نمی تواند جلوی سیاست گذاران، از جمله رئیس بانک مرکزی ایتالیا را بگیرد که درباره تاثیر بالقوه یک دوره طولانی تورم منفی بر تامین مالی بخش های خصوصی و دولتی هشدار ندهند.

    ایگنازیو ویسکو رئیس بانک مرکزی ایتالیا در مصاحبه با هندلزبلات گفت: وضعیت کنونی می تواند ضرورت برنامه محرک مالی بانک مرکزی اروپا را توجیه کند. این برنامه، موانعی همچون نرخ پایین بهره برای پس اندازکنندگان و ریسک افزایش قیمت دارایی ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

    ماه گذشته نرخ تورم سالانه در منطقه یورو (متشکل از 19 کشور) به حدود 0.2 درصد و در ایتالیا به 0.4 درصد کاهش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها